به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان، پنجشنبه در حاشیه بازدید از 2 واحد صنعتی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: یکی از محاسن شیوه نامه های ارزی دولت، تسهیل تامین نیاز دوایر اجرایی یا واحدهای صنعتی است که قصد استفاده از ارز برای ورود کالاهای خود را دارند.
وی بیان کرد: مشکل اصلی در مورد صادرکنندگان کالا از خراسان رضوی و در برگشت ارز آنها به لحاظ تفاوت قیمت در داخل و خارج از کشور است زیرا صادرکنندگان استان در مبادلات تجاری با کشورهای آسیای میانه و کشورهای هدف صادراتی، تعهدشان در مورد بازگشت ارز است.
وی اظهار کرد: هم اینک مذاکراتی بین مسئولان خراسان رضوی و بانک مرکزی در حال انجام است تا به نحوی صادرات کالا به کشورهای آسیای میانه هم مانند صادرات کالا به کشورهای افغانستان و عراق مشمول ملاحظات خاص شود.
استاندار شرایط شهرک های صنعتی خراسان رضوی را مطلوب خواند و افزود: طبق سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت و در جریان سفری که اخیرا یکی از معاونان وزیر صنعت به استان داشت، در خصوص مباحث مربوط به شهرک های صنعتی و ایجاد تسهیلات برای واحدهایی که در این شهرک مستقر هستند، تصمیمات خوبی گرفته شود.
رشیدیان اظهار کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان نیز مصوباتی در خصوص ایجاد تصفیه خانه برای شهرکهای صنعتی استان تدوین شد تا مشکلات آنها کاهش یابد.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایطی که در مناسبات بین المللی ایران به وجود آمده، امسال باید واحدهای تولیدی اشتغال و تولید خود را حفظ کنند و همه تلاش دولت این است که موانع پیش پای تولید و اشتغال را به حداقل برساند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: پارسال واحدهای تولیدی دارای بیش از 100 نفر کارگر مشمول بهره مندی از تسهیلات طرح رونق تولید نمی شدند و این واحدها موفق نشدند کمکهای دولت را دریافت کنند.
راضیه علیرضایی اظهار کرد: امسال در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مصوب شد که واحدهای تولیدی با بیش از 100 کارگر نیز که بدهی بانکی و چک برگشتی دارند در قالب ستاد تسهیل از تسهیلات طرح رونق تولید بهره مند شوند که این موضوع در دست پیگیری است.
به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی به همراه جمعی از مدیران بخش تولید دولتی و خصوصی از دو واحد تولیدی شرکت 'لیمون چینی آراد' و شرکت 'مولتی کافه' بازدید و مشکلات این واحدها را بررسی کردند.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.