تورج همتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این آتش سوزی که از بامداد دیروز در بخشی ازمراتع پارک ملی تندوره واقع شهرستان درگز موسوم به تختی موری آغاز شد 25 هکتار از زمینهای ملی این پارک سوخت.
وی ادامه داد: عمدی بودن این آتش سوزی محرز است زیرا منطقه ای که آتش از آنجا آغاز شده عمومی نیست و صرفا افراد خاص و به خصوص شکارچیان غیرمجاز در آن رفت و آمد دارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این آتش سوزی کاملا مهار شده اما تحقیقات برای شناسایی عاملان آن ادامه دارد.
وی افزود: با توجه به وسعت آتش سوزی و درخواست کمک از سایر ارگانها و دوستداران محیط زیست، نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درگز به همراه تعدادی از دوستداران محیط زیست از قوچان و درگز به یاری آمدند.
23 تیر ماه امسال نیز 80 هکتار از مراتع پارک ملی تدوره به دلیل نامعلومی در آتش سوخت.
تندوره درگز سال 1347 به عنوان منطقه حفاظت شده قرق شد و اسفند 1348 به پارک وحش تندوره تغییر نام یافت. از سال 1353 مساحت این پارک تقلیل یافت و نهایتا طی مصوبه شورای عالی محیط زیست در سال 1361 به عنوان پارک ملی تندوره معرفی شد.
هم اکنون مساحت پارک ملی تندوره 35 هکتار و 540 مترمربع و گستره منطقه حفاظت شده تندوره 9 هکتار و 250 مترمربع است.
پارک ملی و منطقه حفاظت شده تندوره در شمال خراسان رضوی در نزدیکی مرز ترکمنستان و در منطقه ای کوهستانی با صخره ها و تپه ماهورهای متعدد و دره های ژرف و پرشیب پوشیده از گیاهان مختلف قرار دارد و یکی از بهترین زیستگاههای جانوران وحشی به ویژه قوچ و میش اوریال است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.