حمیدرضا روح بخش روز دوشنبه در نشست خبری به مناسب هفته دولت در محل سایت 'اخبار مشهد' افزود: با توسعه دولت الکترونیک سال گذشته 6 میلیون مکاتبه الکترونیکی در استان خراسان رضوی جابجا شد.
وی اظهار کرد: دولت الکترونیک شامل فرآیندی است که فناوری اطلاعات را برای کارآمدتر شدن، پاسخگو شدن و شفاف تر شدن دولت به کار گیری می کند.
وی گفت: دولت الکترونیک از سه زیر شاخص شامل توانمند سازی نیروی انسانی در حوزه فضای دیجیتال، توسعه زیر ساخت های ارتباطی و مکانیزاسیون فرآیندها تشکیل شده است.
روح بخش افزود: بر اساس تعاریف سازمان ملل، تحقق دولت الکترونیک، توسعه پایدار، افزایش مشارکت اجتماعی، کاهش فقر و عدالت اجتماعی را به دنبال دارد.
وی با اشاره به نگاه فناورانه در مدیریت استراتژیک خراسان رضوی، اظهار داشت: این استان در تحقق زیر شاخص های دولت الکترونیک طی دولت تدبیر و امید بر اساس ارزیابی نهاد ریاست جمهوری رتبه های عالی و خیلی خوب را کسب کرده و به عنوان استان برتر کشور مطرح است.
وی با اشاره به اجرای طرح تکاپو در استان خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح طبق تفاهم نامه های منعقد شده با بخش خصوصی 24 هزار فرصت شغلی با سرمایه گذاری 780 میلیارد ریال فراهم شده است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی افزود: در اجرای طرح مزبور در حوزه حمل ونقل، زیر ساخت های ارتباطی مسکن مهر، زیر ساخت های ارتباطی نواحی صنعتی و شبکه های توزیع محتوا و استفاده از پیام رسان های استان اقدامات خوبی انجام شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون بسیاری از سازمانها و ادارات این استان در صدد الکترونیکی کردن فرآیندهای خود هستند و تاکنون 6 دستگاه اجرایی حدود صد درصد از فرآیندهای کاری خود را الکترونیکی کرده اند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.