ابراهیم نصری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه ترکمنستان از 16 مرداد ماه جاری برای ورود و خروج کامیونها در مرز سرخس محدودیت 60 دستگاه در روز را به اجرا در آورده است به ناچار برخی ناوگان پشت مرز سرخس، پایانه لطف آباد را برای خروج از کشور انتخاب کرده اند که این امر موجب افزایش 2 برابری تردد در این مرز شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون دست کم 370 کامیون در مرز سرخس در انتظار خروج هستند و حدود همین تعداد نیز در آن سوی مرز سرخس ورود به ایران را انتظار می کشند.
وی گفت: پیش از این روزانه حدود 220 دستگاه کامیون در دو سوی مرز لطف آباد تردد داشتند که این تعداد هم اکنون به 400 دستگاه افزایش یافته است.
نصری با بیان اینکه مسئولین ترکمنستانی تاکنون توضیحی در باره علت تصمیم ناگهانی ایجاد محدودیت تردد در مرز سرخس ذکر نکرده اند افزود: به مرزهای ورودی کشور و مبادی حمل بار اعلام شده است تا رفع مشکل در مرز سرخس کامیونهای صادراتی و ترانزیتی به مقصد دیگر مرزها از جمله لطف آباد بارنامه شوند.
پایانه مرزی سرخس در 185 کیلومتری مشهد واقع است و سالانه حدود 75 هزار کامیون حامل بار صادراتی، وارداتی، ترانزیتی از این مرز تردد می کند.
پایانه مرزی لطف آباد شهرستان درگز نیز در 100 کیلومتری عشق آباد پایتخت ترکمنستان و 300 کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.
خراسان رضوی با چهار پایانه مرزی لطف آباد، سرخس و باجگیران در مرز ترکمنستان و دوغارون در مرز افغانستان از نظر ترانزیت خروجی کالا رتبه نخست، شمار شرکت های حمل و نقل بین المللی رتبه دوم و از نظر صدور و ترانزیت ورودی کالا رتبه سوم را در بین 32 پایانه مرزی کشور دارد.
سال گذشته بیش از 30 میلیون تن بار توسط 40 هزار راننده و 37 هزار وسیله نقلیه با فعالیت 490 شرکت حمل و نقل داخلی و بین المللی بار در این استان جابجا شد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.