جواد وحدتی فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان ترانزیت از پایانه های مرزی دوغارون، سرخس و لطف آباد توسط 102 هزار دستگاه کامیون و تریلر، از نظر وزنی هفت درصد و از لحاظ تعداد وسیله حمل و نقل سه درصد نسبت به سال ماقبل بیشتر شده است.
وی مسیر کالاهای ترانزیت را از غرب و بنادر جنوبی ایران به افغانستان و ترکمنستان اعلام و بیان کرد: رشد وزنی این تبادل تجاری نشاندهنده حفظ جایگاه ترانزیتی ایران در انتقال کالا به افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی است.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: چهار پایانه مرزی استان توسط این اداره کل مدیریت می شوند. از این میان بیشترین ترانزیت خروجی به ترتیب مربوط به دوغارون، سرخس و لطف آباد است. در پایانه مرزی باجگیران بیشتر جا به جایی مسافر صورت می گیرد و روزانه تنها هفت یا هشت دستگاه کامیون از آن رفت و آمد دارند.
وی در ادامه به کاهش 12 درصدی تعداد کامیونها در ترانزیت ورودی به خراسان رضوی طی پارسال اشاره و بیان کرد: طی سال 1396 تعداد 41 هزار دستگاه کامیون با 820 هزار و 475 تن کالای ترانزیت از افغانستان و ترکمنستان وارد این استان شدند که از نظر وزنی نسبت به سال ماقبل 10 درصد کمتر شده است.
وحدتی فرد گفت: مسیر حمل کالا از غرب به سمت کشورهای افغانستان و آسیای مرکزی است و با توجه به رکود و کاهش صادرات و تجارت این کشورها با طرفهای تجاریشان شاهد کاهش ترانزیت ورودی کالا به خراسان رضوی طی پارسال بودیم.
32 پایانه مرزی در ایران فعال هستند که 22 مورد آن پایانه مرزی جاده ای و 10 مورد پایانه آبی می باشند. از این میان چهار پایانه مرزی جاده ای دوغارون، باجگیران، سرخس و لطف آباد در خراسان رضوی فعالیت دارند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.