به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که در آستانه سالروز ورود آزادگان به کشور در سال 1369، در مجتمع امام رضا(ع) پارک ملت برپا شده، 30 قطعه عکس از آثار سیدجلیل حسینی زهرایی، عکاس مشهدی به نمایش درآمده است.
این عکاس که از سال 56 به عکاسی اجتماعی مشغول است به خبرنگار ایرنا گفت: پس از آنکه در ایام ورود آزادگان به کشور از سفر به مرز خسروی بازماندم تصمیم گرفتم از ورود آزادگان به مشهد و خراسان عکس بگیرم و در مدت یک هفته 10 حلقه نگاتیو از این رویداد تهیه کردم.
حسینی زهرایی افزود: در آن روزها در اردوگاه امام رضا (ع) و در جریان استقبال پرشور مردمی از اسیران بازگشته به مشهد، مادران و همسران آزادگان با در دست داشتن تصاویر عزیزانشان از آزادگان حاضر در محل سراغ اسرا و مفقودینشان را می گرفتند.
وی گفت: در آن یک هفته با دوربینی که از هر حلقه نگاتیو دو برابر عکس می داد تصویر گرفتم و امروز افسوس می خورم که ای کاش از آن حال و هوا و صحنه های پرجاذبه و خاطره انگیز فیلم برداری می کردم.
این مدرس عکاسی اظهار داشت: دیگر قالبهایی که در آن زمان سوژه عکاسی من قرار گرفت استقبال از آزادگان در منازلشان بود که چند قطعه عکس نیز از این لحظات در نمایشگاه دیده می شود.
علاقه مندان می توانند از روز پنجشنبه به مدت یک هفته از ساعت 8 تا 18 از این نمایشگاه دیدن کنند.
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.