مجتبی بهاروند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به دنبال این هستیم که اجرای این طرح کمترین مشکل را برای کسبه ایجاد کند، اکنون عملیات مناسب سازی پیاده روها در حال اجرا است و ادامه این طرح از چهارراه ابوطالب به بعد به دلیل وسیع بودن خیابان، راحت تر است.
وی با اشاره به اینکه روزانه دست کم 6 میلیون سفر در شهر مشهد انجام می شود، افزود: روزانه 300 خودرو جدید پلاک و وارد خیابان می شوند، ماشین های فرسوده هم از گردونه خارج نمی شوند که نتیجه آن، ترافیک و هزینه سنگین زیست محیطی است.
وی ادامه داد: با وضع موجود و با توجه به فرهنگ ترافیکی، طرح محدوده ترافیک و ساعت آنرا باید افزایش دهیم زیرا رفع مشکل ترافیکی با گسترش حمل و نقل عمومی میسر است و باید طرح ترافیک را به نقاط پرترافیک گسترش داد.
وی افزود: اصلاح ساختار حمل و نقل، ساختار هندسی زیرگذرها و پلها جزو برنامه های اصلی کمیسیون حمل و نقل است و در این راه 15 تقاطع بررسی شده که اصلاح هندسی 6 تقاطع نهایی شده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شهرداری مشهد افزود: یکی از برنامه های شورای پنجم گسترش مترو و اتوبوس و در آینده موضوع تراموا است که با سامانه های جدید با توقف 30 ثانیه ای در ایستگاه شارژ می شود و در دیگر کشورها خیابان ها برای خودروهای تک سرنشین، دو سرنشین و بیشتر جداسازی شده است.

*افزایش نرخ کرایه تاکسی
بهاروند گفت: لایحه افزایش 10 درصدی نرخ کرایه تاکسی، تا دو هفته دیگر در صحن علنی شورای شهر مطرح خواهد شد که حداکثر افزایش 10 درصد تعیین شده اما حداقلی برای افزایش قیمت در نظر گرفته نشده است.
وی با اشاره به خط 2 قطارشهری هم گفت: تا پایان سال این خط از میدان شریعتی به میدان شهید کاوه رسیده و آماده بهره برداری می شود اما آنچه اکنون می بینیم ظرفیت خالی مسافر و استقبال کم شهروندان از این خط است و خط سه قطار شهری هم تا پایان دوره پنجم شورای شهر آماده بهره برداری می شود.

*مسیر دوچرخه سواری
رئیس کمیسیون حمل و نقل شهرداری مشهد با بیان اینکه زیرساخت لازم برای استفاده از دوچرخه در این شهر فراهم نشده، افزود: مسیرهای فعلی دوچرخه هم از پیاده روها گرفته شده و حال آنکه دیگر کشورها این فضا را از خیابان می گیرند، ضمن اینکه مسیرهای فعلی نیز محل توقف پیک های موتوری و بعضا خودروها شده است.
بهاروند با اشاره به سرعت گیرهای سطح شهر گفت: دیگر کشورها با دوربین سرعت را کنترل می کنند و ما هم باید به سمت مکانیزه کردن حرکت کنیم، وجود سرعت گیرهای فیزیکی، علاوه بر صدمه به خودرو، مصرف سوخت را بالا می برد.
وی در مورد فعالیت شرکت الیت گفت: این شرکت با هدف ساماندهی پارک خودرو در حاشیه خیابان ها و کسب درآمد از این محل برای ساخت توقفگاه فعال شده است.
وی در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هم گفت: با توجه به قیمت واگذاری ناوگان عمومی و درصد بالای سود آن، این حوزه برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد و با طرحهای موجود نمی توان ناوگان فرسوده را نوسازی کرد.
وی با اشاره به طرح کمربند جنوبی مشهد، گفت: این طرح همه مصوبات لازم را دارد و تا کنون هزار و 800 میلیارد ریال هزینه دربرداشته که اگر به سرانجام برسد بسیاری از بار ترافیکی بلوار وکیل آباد و بزرگراه کلانتری و نیز آلایندگی آنها کاهش می یابد.
5132/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.