به گزارش ایرنا شهردار مشهد در این آیین اظهار کرد: 50 درصد از جمعیت شهرنشین در کلانشهرها سکونت دارند و حال آنکه در هیچ دولت و مجلسی از ظرفیت بالای کلانشهرها استفاده مناسبی نشده است.
قاسم تقی زاده خامسی با بیان اینکه شهرداران کلانشهرها در هیچ یک از تصمیم گیری های کشور مشارکت داده نمی شوند، افزود: شهرداران کلانشهرها می توانند اقدامات مهمی را رقم بزنند اما تصمیماتی که در مرکز کشور گرفته می شود خالی از افکار این شهرداران است.
شهردار مشهد در ادامه از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست که سال آینده با برگزاری جلساتی با حضور هشت شهردار کلانشهرهای کشور از نظرات آنها استفاده شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون یکهزار و 800 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر مشهد فعال است، افزود: با رونمایی امروز عمر ناوگان اتوبوسی مشهد به 7.5 سال رسیده است.
شهردار مشهد ادامه داد: این اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها دارای قابلیت‌هایی ازجمله استاندارد آلایندگی یورو 4، که بالاترین استاندارد آلایندگی در کشور است، هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این آیین اظهار کرد: این اقدام با همکاری و تعامل دولت، مدیریت شهری و شورای شهر مشهد اجرایی شد.
محمدرضا حیدری بیان کرد: مشهد توجه ویژه ای را می طلبد، این کلانشهر سالانه پذیرای 27 میلیون زائر و مسافر است، تقاضا داریم مجلس به موضوع مشهد نگاه ویژه ای داشته باشد.
وی ادامه داد: مهمترین مساله این کلانشهر ترافیک و حمل و نقل است که امیدواریم با همکاری مجلس و دولت در حوزه زیرساختهای حمل و نقلی بتوانیم شرایط مساعدتری را برای زائران و مجاوران فراهم کنیم.
210 دستگاه اتوبوس و مینی بوس با یکهزار و 336 میلیارد ریال اعتبار در بازار خودرو مجیدیه رونمایی شد. از ابتدای امسال نیز 112 دستگاه اتوبوس فرسوده در مشهد نوسازی شده است.
هم اکنون هزار و 720 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد فعال است و روزانه حدود 950 هزار مسافر در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد توسط این ناوگان جا به جا می شوند.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.