رضا قنبری روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی به مناسبت روز خبرنگار، اظهار داشت: این مجموعه به دلیل وجود شرکت های دانش بنیان موفق با ایده های نو و پشتوانه علمی و دانش فراوان، شاهد موفقیت های فراوان، ایده پردازی های ناب و فعالیت کم نظیر در این حوزه است.
وی بیان کرد: از این منظر پارک خراسان، دومین پارک کشور از نظر کیفیت بالای فعالیت شرکت های دانش بنیان و نرخ تبدیل علم به ثروت محسوب می شود.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: طبق آمارها 95 درصد ایده ها تا رسیدن به عمل شکست می خورد اما تعدد و فراوانی شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناور در پارک خراسان، نشان از انبوه ایده های جوانان توانمند و خوشفکر دارد.
قنبری با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 300 شرکت دانش بنیان و فناور زیر نظر این مجموعه فعالیت دارند، افزود: از این تعداد 180 شرکت دانش بنیان هستند و بقیه شرکت های فناورند.
وی گفت: اکنون تعداد 80 شرکت دانش بنیان در داخل فضای پارک علم و فناوری خراسان مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: از ابتدای آغاز به کار پارک علم و فناوری خراسان تا کنون 650 شرکت فناور و دانش بنیان در این مجموعه متولد و رشد کرده اند.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان تاکید کرد: در حوزه انجام فعالیت شرکت های دانش بنیان و حمایت از ایده های این واحدها نیازمند شبکه ای همگون و همراه با حضور و همکاری موثر دستگاه های اجرایی و مجموعه های مختلف و دانشگاهی هستیم.
قنبری تاکید کرد: علیرغم فعالیت خوب و رو به تعالی شرکت های دانش بنیان، بعضا مشاهده می شود که فقدان استانداردها، عقب بودن قوانین و پیش بینی های قانونی و حمایتی از این مجموعه ها از مواردی است که ادامه فعالیت را کند می کند.
وی تاکید کرد: در این میان هستند مدیرانی که با اعتماد به توان دانشمندان و ایده پردازان داخلی و فعالان شرکت های دانش بنیان، عرصه را برای حضور و فعالیت آنان باز کرده و با استفاده از محصولات شرکت های دانش بنیان این خطر را به جان می خرند و فضا را برای نمایش توان جوانان خلاق و توانمند باز می کنند.
وی گفت: باید در کنار معرفی این مدیران آینده نگر به مردم، فرهنگ سازی در زمینه فعالیت ها و محصولات شرکت های دانش بنیان صورت گیرد تا به این طریق شاهد آگاهی بخشی به سایر مدیران، مجموعه ها و البته مردم باشیم.
پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال 1381 با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکتها و موسساتی که بر پایه علم و دانش فعال هستند ، آغاز کرده است.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.