علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در آیین قدردانی از برگزارکنندگان جشن های دهه کرامت در مشهد، این جشن را از مصادیق این امر خواند و افزود: از عرصه های تبیین سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) برپایی جشنهای دهه کرامت، حدفاصل روز ولات حضرت فاطمه معصومه (س) تا زادروز امام رضا(ع) است که چند سالی است با محوریت مشهد و آستان قدس رضوی برگزار می شود.
وی افزود: امسال 915 سرفصل برنامه اعم از داخلی و خارجی توسط 46 دستگاه اجرایی با محوریت مردم در دهه کرامت برگزار شد که باید در سالهای آینده نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی رسالت خادمان فرهنگ رضوی در تبیین سیره و روش امام رضا (ع) سنگین و تعیین کننده است و کلانشهر مذهبی مشهد، که مرقد آن امام همام در آن واقع شده، این ظرفیت را دارد که نماد ظهور و بروز صفات امام رضا (ع) از جمله مهربانی، گسترش تعامل، محبت، مدارا و گفت و گوی بین ادیان، فرقه ها و نحله های مختلف باشد.
رشیدیان افزود: نیاز امروز جامعه ما خدمت صادقانه و بی منت به ولی نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب است و در این راستا انتخاب شعار امسال دهه کرامت به عنوان 'خدمت کریمانه به رسم اهل بیت' قابل قدردانی است.
وی ادامه داد: ارتقای کیفیت تولیدات فرهنگی، افزایش بهره وری و توجه به جامعه مخاطب و هدف از جمله مواردی است که باید در اجرای برنامه های دهه کرامت مد نظر قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: در سالیان اخیر با وجود تمامی توطئه های استکبار و اسلام هراسی ها، شرایط برای تبیین فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و گفت و گوی بین ادیان فراهم شده است.
در این آیین از دست اندرکاران برپایی جشن های دهه کرامت در استان خراسان رضوی قدردانی شد.
1922/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.