به گزارش ایرنا دکتر علی اکبر پور فتح الله روز چهارشنبه در همایش سراسری مدیران انتقال خون کشور در مشهد افزود: برای ترویج اهدای خون بین جوانان، انعقاد تفاهم نامه هایی با دستگاههای ذیربط در حال پیگیری است.
وی با تاکید بر سرمایه گذاری برای اهدای خون توسط جوانان اظهار داشت: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت 70 درصد از خون های اهدایی در کشورهای پیشرفته برای بیماران سنین بالاتر از 50 سال استفاده می شود.
مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: با توجه به اینکه افزایش جمعیت سالمندان در ایران رو به افزایش است، نیاز به تامین فراورده های خونی برای این افراد نیز افزایش می یابد.
وی افزود: این در حالی است که بعد از 60 سالگی شرایط اهدای خون وجود ندارد لذا باید به سوی فرهنگ سازی اهدای خون بین جوانان حرکت کنیم.
پور فتح الله اظهار داشت: دستیابی به تضمین نبود خطر انتقال خون از محورها و برنامه های این سازمان است و به سویی حرکت می کنیم که خطر انتقال عفونت های هپاتیت بی، سی و ویروس اچ.آی.وی به صفر نزدیک شود.
وی گفت: سالم ترین فراورده های خونی در مراکز انتقال خون تولید می شود و به یمن تلاش و استانداردهایی که در مراکز انتقال خون صورت گرفته به این سو در حال حرکت هستیم.
مدیرعامل سازمان انتقال خون از واکسینه کردن اهدا کنندگان خون در مقابل بیماری هپاتیب B خبر داد و افزود: این اقدام با هدف ارتقای خون سالم تولیدی با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت از مهر ماه امسال آغاز می شود.
سی و هفتمین اجلاس مدیران کل سازمان انتقال خون کشور تا فردا در مشهد ادامه دارد.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.