علیرضا رشیدیان دوشنبه شب در گفت و گو با تشکلهای فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی افزود: احیای رسالت و مسئولیت تاریخی اصحاب فرهنگ و هنر در ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی بر دوش هنرمندان امروز است تا این فرهنگ را تداوم بخشند.
وی اظهار داشت: منظور از نشاط، شادی منبعث از فرهنگ غربی نیست بلکه نشاط معنوی و مومنانه ای است که هیچ تعارضی با ارزشهای دینی و ایرانی ندارد.
وی گفت: اصحاب فرهنگ و هنر باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا برای ایجاد نشاط در جامعه کار اساسی و برنامه ریزی منسجم و هدفمند انجام شود و در این راستا مناسبت های پیش رو از قبیل اعیاد قربان و غدیر بهترین فرصت است.
رشیدیان افزود: مشکلاتی در حوزه فرهنگ و هنر خراسان رضوی وجود دارد که مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط باید در این زمینه وارد عمل شوند و مشکلات را حل کنند.
وی با تاکید بر اهمیت اقتصاد هنر اظهار داشت: باید در این زمینه فعالیت بیشتری صورت گیرد زیرا ذائقه سوغات خراسان تغییر کرده و باید برای پاسخ به این نیاز از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان به نحو مطلوب بهره گرفت.
وی گفت: در حوزه اقتصاد هنر، ظرفیت ها و امکاناتی در خراسان رضوی وجود دارد که مغفول مانده است لذا باید برای استفاده از این ظرفیت ها و امکانات ادارات دولتی و فرهنگسراهای استان در تقویت بخش های هنری و فرهنگی و تامین نیازهای این حوزه برنامه ریزی شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: مشهد در حوزه سینما و تئاتر بیشترین مخاطب و مشتری را دارد که می توان با بهره گیری از امکانات موجود این نیاز را پاسخگو بود.
وی همچنین اظهار داشت: با تدبیر دولت مشکلی در تامین ارز مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی وجود ندارد اما در واردات کالاهایی مانند کاغذ اگر شرکت های کوچک و متوسط بتوانند نیاز استان را در این بخش تامین کنند، از آنها حمایت می شود.
وی با اشاره به مشکل کتابفروشی ها و فرهنگ کتابخوانی در استان گفت: هم اکنون ایده های جدید مانند پاتوق کتاب، نشست با نویسندگان و اهالی ادب و فرهنگ برای ترویج کتابخوانی در فروشگاه های کتاب استان در حال اجراست.
رشیدیان افزود: در راه اندازی شورای گفت و گوی دولت با تشکلهای فرهنگی و هنری استان، هم افزایی بین 12 شاخه فرهنگی و هنری و رفع مشکلات در این بخش را دنبال کردیم که باید مصوبات نشست های گذشته این شورا مرور و مواردی که اجرا نشده است احصا گردد تا بتوان این اهداف را محقق نمود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.