سیامک خاوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واگذاری تلفن خانگی، ارتباطات عمومی و اینترنت پرسرعت روستایی از طرح های پایه ارتباطی است که 55 درصد آن در روستاهای خراسان رضوی و بقیه در خراسان شمالی، خراسان جنوبی و گلستان به اجرا درآمده است.
وی گفت: از سال 89 تا 94 واگذاری تلفن خانگی و عمومی به حدود 300 روستا در این منطقه انجام شد و از سال 1394 به بعد این روند با پوشش خدمات دیتا در این مناطق ادامه و تسریع یافت.
خاوری افزود: از سال 1394 کنسرسیوم 'های وب- آواسل' ارائه خدمات اینترنت پرسرعت را ادامه داده که دارای مزیت های قابل توجهی از جمله استفاده از زیرساخت دیتا برای ارتباطات صوتی و امکان دسترسی آسان سایر اپراتورهای ارتباطی سیار کشور از این زیرساخت ارتباطی است.
وی فراهم کردن بستر خدمات دیتا در روستاها را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: وجود این زیرساخت در روستا علاوه بر صرفه جویی و جلوگیری از دوباره کاری، امکان راه اندازی خدمات ارتباطی متعدد و متنوع در قالب دیتا را فراهم می کند.
رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمالشرق گفت: هم اکنون 2 هزار و 191 طرح ارتباطات پایه روستایی در قالب اینترنت پرسرعت روستایی در این تعداد روستا در منطقه شمال شرق در دست اقدام است که 39 درصد آن مربوط به خراسان رضوی است.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، خراسان رضوی با 6 میلیون و 434 هزار نفر پس از تهران پرجمعیت ترین استان کشور است. خراسان جنوبی نیز 768هزار نفر، خراسان شمالی و گلستان نیز به ترتیب 863 هزار نفر و یک میلیون و 868 هزار نفر جمعیت دارند.
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.