مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در این مراسم گفت: این دوره از مسابقات به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین معرفی استعدادهای قرآنی هرسال توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: رشته های بخش 'آوایی انفرادی' این مسابقات شامل قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و رشته های بخش 'معارفی' شامل تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و حفظ موضوعی قرآن کریم و رشته های بخش آواها و نغمات دینی نیز شامل دعاخوانی، اذان، همخوانی قرآن کریم، انشاد انفرادی، همسرایی 2 یا چند زبانه و مقطع خوانی گروهی قرآن کریم است.
وی اظهار داشت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات با حضور 6 هزار و 60 نفر مرد و زن از 13 تا 23 اردیبهشت ماه در 21 شهرستان استان برگزار شد که طی آن 450 نفر شامل 200 زن و 250 مرد به مرحله استانی راه یافتند.
وی گفت: مرحله استانی مسابقات مزبور در بخش زنان از 24 تا 27 تیر ماه و در بخش مردان از 9 تا 11 مرداد ماه در مشهد برگزار شد.
در مراسم پایانی این مسابقات 45 نخبه و منتخب شامل 25 مرد و 20 زن برای حضور در مرحله کشوری این مسابقات معرفی و از آنان قدردانی شد.
در دوره پیشین این مسابقات 66 نخبه قرآنی استان به مرحله کشوری این رقابتها که در ارومیه برگزار شد، راه یافتند که موفق به کسب چند مقام شدند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.