سیامک خاوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکایات که به صورت متمرکز از استانهای گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در سامانه 195 'سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات' ثبت و پاسخ داده شده به ترتیب شامل سه هزار و 814 فقره در حوزه ارتباطات سیار و پنج هزارو 478 فقره شکایت در مورد ارتباطات ثابت بوده اند.
وی ادامه داد: در بخش ارتباطات سیار شامل تماسهای صوتی، خدمات اینترنتی سیار، آنتن دهی و دیگر موارد مربوط به خدمات ارتباطی که به صورت متحرک ارائه می شوند، ترابردپذیری با دو هزار و 118 فقره معادل 55 درصد بیشترین حجم شکایت را در استانهای شمال شرق کشور به خود اختصاص داده است.
رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور گفت: مغایرت در محاسبه هزینه، اینترنت پرسرعت موبایل، فقدان آنتن دهی و پوشش شبکه و واگذاری خط تلفن همراه بدون اطلاع مشترک از دیگر شکایات مطروحه این حوزه در سامانه 195 هستند.
وی افزود: رسیدگی به شکایات در این حوزه بطور متوسط طی 12 روز انجام شده و 50 شکایت بدون پاسخ بوده است. خراسان رضوی 78 درصد شاکایات را در این بخش را به خود اختصاص داده است.
خاوری ادامه داد: در حوزه خدمات ارتباطی ثابت نیز از میان پنج هزار و 478 شکایت واصله تنها 9 مورد بدون پاسخ از سوی اپراتور مانده و پنج مورد نیز در مرحله تجدیدنظر دوم قرار دارد. همچنین 58 درصد شکایات مربوط به خدمات اینترنت پرسرعت خطوط ثابت و 19 درصد نیز مربوط به تخلیه این خطوط بوده است.
وی گفت: میانگین رسیدگی به شکایات در حوزه خدمات ارتباطی ثابت پنج روز و خراسان رضوی 73 درصد این شکایات را به خود اختصاص داده است.
او شماره تلفن 195 و سامانه اینترنتی www.195.ict.gov.ir را راههای ثبت و پیگیری شکایات حوزه خدمات ارتباطی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام و بیان کرد: شکایات در سامانه اینترنتی توسط شخص شکایت کننده ثبت می شود و در صورتی که فرد با تلفن 195 تماس بگیرد همان شکایات توسط کاربر سامانه انجام می شود.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس مسکن سال 1395 خراسان رضوی با شش میلیون و 434 هزار نفر پس از تهران پر جمعیت ترین استان کشور است. خراسان جنوبی نیز 768 هزار نفر، خراسان شمالی و گلستان نیز به ترتیب 863 هزار نفر و یک میلیون و 868 هزار نفر جمعیت دارند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.