احسان کریمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اولویت بندی نیازهای این شهرستان، 400 میلیارد ریال از این رقم برای تکمیل بیمارستان 264 تختخوابی امام حسین(ع) هزینه می شود.
وی با بیان اینکه برای تکمیل راه اصلی رباط سنگ به کدکن نیز 170 میلیارد ریال و برای آبرسانی به تربت حیدریه 165 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، تصریح کرد : 194 میلیارد ریال نیز برای طرح های کشاورزی شامل کمک های فنی و اعتباری برای توسعه طرح های آبیاری، بازسازی قنوات و تکمیل 10 مجتمع و شهرک گلخانه ای و دامپروری و همچنین برای تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی 120 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
کریمی افزود: برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری تربت حیدریه، ساماندهی و مرمت حمام حاج رییس و توسعه ایستگاه های امداد و نجات هلال احمر در سطح شهرستان و جاده های منتهی به تربت حیدریه نیز اعتبارات خاصی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: البته یکی از اولویت های کاری ما در سالجاری، موضوع اصلاح و مرمت ورودی های شهر تربت حیدریه است که از سال های قبل مورد نظر مردم بوده و امسال با مساعدت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، 140میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت که اکنون طرح پیشنهادی شرکت مشاور در شورای ترافیک به تصویب رسیده است.
کریمی افزود: طرح احداث و راه اندازی مجتمع های خدمات رفاهی در چهار نقطه از مسیر مشهد به گرماب، مزار امام زاده احمدرضای بوری آباد، شهر رباط سنگ و شهر تربت حیدریه در دست بررسی و اقدام است که تامین اعتبار و اجرای آن با مشارکت بخش خصوص، شهرداری، میراث فرهنگی، اوقاف، آستان قدس، اعتبارات تملک و ماده 180 خواهد شد.
وی اظهار داشت: همچنین بحث تکمیل زیرساخت های گردشگری در روستاهای بکاول و رودمعجن امسال آغاز شده و تا سال 98 به اتمام خواهد رسید و علاوه بر این اصلاح هندسی معابر شهری تربت حیدریه در دستور کار قرار گرفته و با کمک شهرداری آغاز شده است.
اکنون در مسیر 150 کیلومتری تربت حیدریه تا مشهد که گفته می شود بین 10 تا 12 میلیون مسافر سالانه در آن تردد می کند ، تنها یک مجتمع اقامتی در رباط سفید وجود دارد که آنهم بدلیل اجرای طرح کمربندی تقریبا از دسترس مسافران و زایران خارج شده است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.