آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور افزود: خطیب جمعه وظیفه دارد در خطبه دوم نماز مسایل روز و حرف دل مردم را برای نمازگزاران بیان کرده و آنان را نسبت به این مسائل آگاه کند، اما برخی سیاست زده هستند و بیان این مطالب در خطبه ها را جناح گرایی تفسیر می کنند.
وی اظهار داشت: خطیب جمعه فردی است که به وسیله حجت امام زمان (عج) تعیین شده و اگر بیانش در خطبه ها که معادل 2 رکعت نماز است مشتمل بر جناح گرایی و حب و بغض و مطامع نفسانی باشد، نماز همه حاضران در این فریضه باطل می شود.
وی گفت: امروز مسائل عمده مردم، مشکلات اقتصادی است لذا بیان این مسائل در نماز جمعه نه نقد و نه تخریب دولت بلکه بیان واقعیت است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: نماز جمعه از موفقیت های موثر در انقلاب اسلامی است که با تدبیر امام خمینی (ره) به عنوان یک فریضه دینی مورد توجه قرار گرفت.
وی اظهار داشت: نماز جمعه مردم را به نظام متصل و نظام را با صبغه دینی در ذهن مردم جای داد و از آنجایی که مردم همیشه به اسلام پایبندند، پای انقلاب نیز ایستاده اند.
وی گفت: دشمن از نظر همه امکانات از ما جلوتر است اما ما به خداوند توکل داریم و خدا نیز ما را در جنگ با دشمنانش کمک خواهد کرد لذا دشمنان در هر قدم شکست خواهند خورد و بینی آنان به خاک مالیده خواهد شد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.