محمد شریعتمداری چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری تربت حیدریه اظهار داشت: در همه دنیا تلاش می شود تا با کاهش و یا پایین نگهداشتن ارزش پول ملی، روند صادرات و فعالیت های اقتصادی کشورشان را افزایش دهند، در ایران و بخاطر اتفاقات اخیر ارزش پول ملی کاهش یافته و باعث بروز نوسانات اخیر شده است که می توان ان را به فرصت تبدیل کرد.
به گفته وی حجم کل واردات کشور که 85 درصد آن کالاهای سرمایه ای و واسطه ای برای تولید ارزش افزوده است در سه ماهه نخست امسال نسبت به پارسال افزایش داشته و این بیانگر آینده روشن اقتصادی برای کشور است.
شریعتمداری با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال بیش از 3 برابر سال قبل تقاضای ثبت سفارش داریم، تصریح کرد: عمده این میزان تقاضا به ارزش 44 میلیارد دلار در قالب محصولات واسطه ای و سرمایه ای است که ورود ان در داخل کشور رونق ایجاد می کند.
وزیر صنعت همچنین با اشاره به اینکه طبیعی است برخی بخواهند از شرایط موجود سوءاستفاده کنند و دنبال سود بیشتر باشند تصریح کرد: در تلاشیم از صادرات برخی محصولات اقتصادی که از مزایای یارانه ای دولت بهره می برند جلوگیری کنیم تا این محصولات به عنوان سرمایه ملی از کشور خارج نشوند.
وی همچنین از برخی از دستگاه ها و سازمان های دولتی همچون سازمان تامین اجتماعی ، بانک ها و سازمان مالیات درخواست کرد با توجه به شرایط حساس فعلی در اجرای قوانین و دستورالعمل ها بیشتر جانب بخش خصوصی را بگیرند و به جای آن بر سازمان های دولتی و شبه دولتی برای کسب درآمدهای قانونی و اخذ مالیات و دیگر موارد قانونی سخت بگیرند.
وی همچینن با اشاره به تمهیدات لازم برای کمک به بخش های خصوصی افزود: مجلس شورای اسلامی 3200 میلیارد تومان را برای کمک های فنی و تخصصی به صنایع در بودجه 97 پیش بینی کرده که در شش ماه دوم برای توسعه واحدهای صنعتی واگذار می شود.
این عضو هیات دولت شرایط موجود کشور و بویژه جلوگیری از ورود واردات 1400 قلم کالا را بهترین فرصت برای بخش خصوصی برای نقش آفرینی در فضای کسب و کار دانست و افزود: حالا نوبت بخش خصوصی است که با خلاقیت و ابتکار عمل بتواند توانایی خود را در حوزه اقتصادی شکوفا کند و زمینه بی نیازی به صدور نفت را فراهم آورد.
95 درصد سرمایه گذاری ها در خراسان رضوی توسط بخش خصوصی انجام می شود
شریعتمداری، استان خراسان رضوی را دارای پتانسیل های فراوان برای سرمایه گذاری عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر 95 درصد سرمایه گذاری در این استان توسط بخش خصوصی انجام می شود و این ویژگی باعث شده تا با حمایت از بخش خصوصی از ابن ظرفیت ها استفاده بهینه شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به تربت حیدریه ضمن حضور در آئین عملیات اجرایی فاز نخست فولاد رخ تربت حیدریه و کلنگ زنی پایانه صادراتی تربت حیدریه در جلسه شورای اداری نیز حضور یافت.

1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.