آرزو حیدریان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای فرهنگ سازی و مشارکت بیشتر زنان در امر اهدای خون با همکاری اداره کل انتقال خون خراسان رضوی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بانوان داوطلب اهدای خون می توانند امروز با مراجعه به دفتر مجمع خیران سلامت خراسان رضوی در 'طرح نذر خون خیر مکرر' مشارکت کرده و به کمک بیماران نیازمند بشتابند.
او گفت: هم اینک بانوان سهم اندکی در تامین خون مورد نیاز در خراسان رضوی دارند بطوری که 95 درصد خون مورد نیاز استان توسط مردان اهدا می شود و این در حالی است که سهم زنان در مصرف خون بالا می باشد.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی هم گفت: زنان در این استان سهم پنج درصدی در اهدای خون دارند ولی بیش از 50 درصد خون تولیدی برای این قشر به مصرف می رسد.
دکتر حمیدرضا اسلامی افزود: شاخص اهدای خون از سوی زنان در کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی بطور نسبی برابر با سهم مردان است.
وی ادامه داد: گرچه زنان به ویژه در کشورهای شرقی کمتر به اهدای خون می پردازند ولی مشارکت اندک زنان ایرانی در امر اهدای خون ناشی از یک باور غلط و مشکل فرهنگی است.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: هم اکنون وضعیت ذخایر خونی در استان به دلیل کمبود مراجعه داوطلبان به پایگاههای اهدای خون کاهش چشمگیری یافته و در این شرایط نقش بانوان در کمک به بیماران نیازمند دوچندان است.
خراسان رضوی سومین تولیدکننده خون در کشور بعد از استانهای تهران و فارس به شمار می رود. 11 پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرستانهای این استان فعالند.
/18583027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.