به گزارش ایرنا معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین گفت: وجود امام رضا (ع) به همه جهان تعلق دارد و در این زمینه بین شیعه و سنی و پیروان ادیان مختلف تفاوتی نیست.
سردار علی اکبر پورجمشیدیان اظهار داشت: دهه کرامت فرصت خوبی برای ترویج کرامات، اخلاقیات و محسنات امام رضا (ع) به جهانیان است و اهدای جهیزیه به زوجین نیز با این هدف انجام می گیرد.
وی بیان کرد: بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب، عنوان محرومیت برای مناطق شایسته نیست و باید با همت خیرین محرومیت در این کشور را به حداقل رسانید.
وی با بیان اینکه رفع محرومیت از مناطق مرزی باعث پایداری امنیت می شود، افزود: نیروی زمینی سپاه در بحث محرومیت‌ زدایی اقدامات گسترده ای انجام داده و تاکنون تنها در استان خراسان رضوی 9 هزار و 443 طرح را با اعتبار هزار و 252 میلیارد و 740 میلیون ریال اجرا کرده است.
دبیر قرارگاه محرومیت ‌زدایی قرب کوثر سپاه نیز در این مراسم گفت: تاکنون 9 قرارداد عمرانی با برخورداری از 545 طرح با اعتبار 40 میلیارد ریال با مجموعه سپاه این استان منعقد شده است.
سردار سیدضیاءالدین حزنی با اشاره به خدمات سپاه در ارائه جهیزیه گفت: تاکنون سپاه 54 هزار و 368 سری جهیزیه را تهیه و در سراسر کشور توزیع کرده که سهم خراسان رضوی از این تعداد، سه هزار و 771 سری جهیزیه بوده است.
وی اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت نیروی زمینی سپاه با همکاری آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هشت هزار سری جهیزیه را در قالب 'طرح ولایت' تهیه کرد که هر سری شامل 14 قلم کالا به ارزش 40 میلیون ریال است.
حزنی بیان کرد: این میزان جهیزیه قرار است در 14 استان محروم بویژه مرزی توزیع شود که امروز در مرحله نخست 700 سری جهیزیه به زوجین ساکن در نقاط مرزی خراسان رضوی هدیه شد و باقی جهیزیه ها در سایر استانها توزیع می شود.
وی اظهار داشت: زوجین در نقاط محروم بویژه نقاط مرزی توسط ائمه جمعه و پایگاه های بسیج شناسایی می شوند و مشارکت آستان قدس رضوی با سپاه در تامین هزینه جهیزیه ها است.
سیدمرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: این آستان اقدامات خوبی در حوزه خدمت به محرومان و امدادرسانی به نیازمندان با همکاری نهادهای امدادرسان کشور انجام داده که 'طرح ولایت' با هدف تأمین جهیزیه نوعروسان محروم یک نمونه از آنها است.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.