هادی باادب روز دوشنبه در مراسم معرفی مدیر جدید دفتر بسیج دانشجویی سبزوار با اشاره به نقش نخبگان و جامعه دانشگاهی در صحنه های مختلف انقلاب، افزود: بسیج دانشجویی با بهره گیری از سلاح ایمان، معرفت، بصیرت و علم، نقش موثر در مسائل انقلاب دارد.
وی اظهار کرد: امسال بیش از سه هزار و 500 دانشجوی داوطلب در زمینه های علمی، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و عمرانی برای محرومیت زدایی به روستاها و مناطق کم برخوردار استان اعزام شدند.
وی گفت: بسیج دانشجویی خراسان رضوی طی سال جاری در زمینه برگزاری فعالیت های جهادی رتبه برتر کشور را کسب کرده و هم اکنون در بیش از 270 مرکز آموزش عالی استان دفاتر بسیج دانشجویی فعال است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سبزوار نیز در این مراسم با اشاره به نقش دانشگاهها در سرنوشت سیاسی، اعتقادی و اقتصادی کشور گفت: قبل انقلاب اسلامی، دانشگاهها جولانگاه گروههای سیاسی وابسته به غرب و شرق بود.
سرهنگ امین الله مظلوم افزود: در گذشته قدرتهای غربی برای نفوذ در ارکان تصمیم گیری کشور دانشگاهها را هدف گرفته بودند و دانشگاهها نیز از نظر فکری وابسته بود.
وی اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی دانشگاهها عامل مقابله با نفوذ سرسپردگان شرق و غرب هستند و در پاسداری از آرمانهای امام راحل و انقلاب نقش موثر دارند.
وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه تشکل های دانشجویی، استقلال، مطالبه گری و آرمان خواهی است گفت: باور غرب از اینکه جنبش های دانشجویی، اپوزیسیون نظام هستند خیال واهی است.
در این مراسم از رحمات علی محمد نصیری قدردانی و محمد علی یاوری به عنوان مدیر دفتر بسیج دانشجویی سبزوار معرفی شد.
هم اکنون بیش از 30 هزار دانشجو در 16 واحد دانشگاهی شهرستان سبزوار تحصیل می کنند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.