رئیس مرکز فنی و حرفه ‌ای قوچان در این مراسم به خبرنگاران گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه ترویج آموزش‌ های فنی و حرفه ‌ای و تشویق افراد جویای کار به فراگیری این نوع مهارتهاست.
سید قاسم موسوی افزود: این نمایشگاه متشکل از 12 غرفه شامل غرفه های مراکز آموزش فنی و حرفه ‌ای دختران و پسران، غرفه ‌های مهارت ‌آموزی در محیط واقعی کار و غرفه ‌های آموزشگاه ‌های آزاد فنی و حرفه ‌ای قوچان است.
وی اظهار داشت: در سال جاری رشته‌ های جوشکاری در و پنجره، جوشکاری گاز، بوم گردی و مهارت‌ های ترکیبی در این مرکز راه ‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 110درصد پیشرفت در آموزش ‌های این مرکز را شاهد بودیم گفت: در این مدت 220هزار نفر ساعت در مراکز ثابت، 40 هزار نفر ساعت در دانشگاه ‌ها ، 35 هزار نفر ساعت برای بهبود یافتگان زندان، 70 هزار نفر ساعت برای روستائیان و هفت هزار نفر ساعت آموزش برای صنوف داشته‌ ایم.
موسوی افزود: در چهار ماه اول امسال نیز 60 هزار نفر ساعت در مراکز ثابت، 14 هزار نفر ساعت در دانشگاه، چهار هزار و 100 نفر ساعت در زندان، 26 هزار نفر ساعت برای روستائیان، هفت هزار نفر ساعت برای اصناف و 11 هزار و 350 نفر ساعت برای آسیب دیدگان اجتماعی در بهزیستی و کمیته امداد آموزش های مهارتی ارائه شد.
وی اظهار داشت: آموزش ‌های روستایی بر اساس مکاتبات دهیاران و شوراهای روستایی و نیاز روستائیان انجام می‌شود که بیشترین تقاضا در رشته‌ های قالیبافی، تابلو فرش، کیف دوزی و رشته ‌های کشاورزی از قبیل زنبور داری، پرورش قارچ، کشت و کار گیاهان دارویی است.
وی گفت: حدود 45 درصد آموزش‌ های ارائه شده در این مرکز منجر به اشتغال شده است.
شهرستان قوچان در 137 کیلومتری شمال مشهد واقع است.
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.