سیدرضا حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این رقم 26 میلیارد تومان تسهیلات بانکی، 12 میلیارد و 300 میلیون تومان از منابع صندوق امداد ولایت و 65 میلیارد و 100 میلیون تومان تسیهلات اشتغال روستایی تامین می شود.
وی اظهار داشت: سال گذشته 51 میلیارد تومان برای اشتغالزایی مددجویان استان در نظر گرفته شد که 96 درصد منابع بانکی و 100 درصد منابع امداد جذب شد.
وی از ایجاد 2 هزار و 871 فرصت شغلی در سال گذشته خبر داد و گفت: برای ایجاد 2 هزار و 616 فرصت شغلی 43 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه 165 فرصت شغلی نیز از طریق کاریابی ایجاد شد افزود: کمیته امداد حق بیمه این افراد در سال اول را به صورت 100 درصد و سال دوم 50 درصد پرداخت کرده است و امسال هم برای فرصت های شغلی ایجاد شده از طریق کاریابی حق بیمه دو سال به صورت کامل پرداخت می شود.
وی با اشاره به آمارهای سه ماه ابتدای امسال گفت: در این مدت 274 فرصت شغلی ایجاد و چهار میلیارد و 582 میلیون تومان نیز تسهیلات پرداخت شد.
وی از رشد 20 درصدی اشتغال ایجاد شده امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: اشتغال های ایجاد شده در زمینه کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، صنفی، صنعتی و خدماتی بوده است.
حسینی اضافه کرد: امسال 292 نفر از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند که 84 میلیون تومان برای این آموزش ها هزینه شده است.
وی همچنین از واگذاری 79 دستگاه نیسان به مددجویان از سال گذشته تا پایان خرداد امسال خبر داد و گفت: برای این منظور نیز 2 میلیارد و 986 میلیون تومان تسهیلات با مشارکت صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.
حسینی ادامه داد: برای دریافت 50 دستگاه تاکسی نیز تفاهم نامه با سازمان تاکسیرانی منعقد شده و به مددجویان واجد شرایط تحویل می شود.
وی سهم کمیته امداد خراسان جنوبی از ایجاد اشتغال خرد در استان را معادل 28 درصد اعلام کرد و گفت: سال گذشته یکهزار و 681 خانوار تحت حمایت این نهاد خودکفا شدند.
32 هزار خانوار مستمری و معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی هستند. یکهزار و 200 خانوار تا پایان سال گذشته در نوبت حمایت بودند که امسال به چتر حمایتی امداد اضافه می شوند.
9766*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.