تابستان امسال با قطعی گاه و بی‎گاه برق آغاز شد و آنقدر ادامه داشت که در نهایت اعتراضات بالا گرفت. غیرقابل پیش‎بینی بودن خاموشی‎ها مهم ترین دلیل اعتراضات بود؛ مردم انتظار داشتند حداقل زمان قطعی‎ها را بدانند و با توجه به آن برای زندگی و کار خود برنامه‎ریزی کنند.
پس از چند روز، وزارت نیرو نقشه و جدولی را منتشر کرد که بر اساس آن زمان و مناطق قطعی‎ها مشخص شده بود؛ اما عدم اطلاع رسانی در خصوص این جداول در شهرستان ها و روستاها باعث شده است که مشکلات برای مردم این مناطق بویژه در روستاها چندین برابر شود.
امام جماعت روستای خیرآباد که اکثر اهالی آن را سادات تشکیل می دهند به خبرنگار ایرنا گفت: مدتی است وضعیت آب شرب مشکلاتی را برای اهالی این روستا که بیش از 500 خانوار هستند بوجود آورده که هر روزه با مراجعه حضوری و تماس تلفنی مشکلاتشان را منعکس می کنند.
حجت الاسلام سید جعفرصفا اظهارداشت: بیش از یک ماه است که آب در این روستا در طول روز یا قطع است یا کم فشار است ، آب آشامیدنی فقط در ساعاتی از شب و صبح زود در دسترس است و می طلبد مسوولان پیگیر مشکلات مردم با توجه به گرمی هوا باشند.
سید محمد قاسمی ساکن روستای خیر آباد نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: از صبح تا ظهر برای بدست آوردن روزی حلال در مزرعه و باغات هستیم و بعدازظهرکه به روستا می آیم متاسفانه در این هوای گرم از بی آبی نمی توانیم کولر را روشن کنیم و حتی صورتمان را شستشو دهیم، از مسئولان درخواست داریم یک روز میهمان ما در این هوای گرم باشند تا از مشکلات از نزدیک با خبر شوند.
تعداد زیادی از اهالی روستا به صورت حضوری و تلفنی از وضعیت کمبود آب به خبرنگار ایرنا گلایه کردند و درخواست انعکاس مشکلاتشان رابه مدیران شهرستان و استان دارند.
رئیس آبفای روستایی شهرستان مه ولات ضمن تایید این مشکلات به خبرنگار ایرنا گفت: برغم خشکسالی ها و گرمای بی سابقه تمامی مجموعه آبفای مه ولات حداکثر تلاش خود را بصورت شبانه روزی برای تامین آب مردم روستاها به کار گرفته است.
مهدی ذوالفقاری گفت: یکی از علل افت فشار مقطعی آب روستای خیرآباد به علت تامین آب بصورت پمپاژی توسط دو ایستگاه پمپاژ واقع در مهنه و خیرآباد است که به محض قطعی برق در ایستگاه پمپاژ و خاموشی پمپ ، تامین آب بافشار متعارف تا ساعت ها دچار اخلال می شود.
وی اظهارداشت: علت دیگر افت فشار ناشی از مصارف بالا در پیک مصرف است که انشاالله با پیگیری های انجام شده برای راه اندازی چاه حفر شده در دشت ازغند مشکل تا هفته آینده به صورت کامل مرتفع خواهد شد.
وی تصریح کرد:از جمله اقدامات انجام شده در این روستای 581 خانواری با جمعیت 1052 نفری در سال های 96 و97 اجرای 13 کیلومتر خط انتقال و ساخت یک باب مخزن 300مترمکعبی و حصارکشی اطراف آن و ساخت اتاقک کلریناتور و اصلاح شبکه توزیع به طول 2/5 کیلومتربوده است.
ذوالفقاری گفت:آبفای روستایی شهرستان مه ولات تعداد 26 روستا با جمعیتی بالغ بر 28هزار نفر و حدودا 13هزار مشترک را تحت پوشش خدمات خود دارد که تمامی روستاهای تحت پوشش از آب شرب سالم و گوارا برخوردار می باشند.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.