علیرضا رشیدیان عصر پنجشنبه در پنجاه و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در مشهد افزود: در حوزه دام، صنایع تبدیلی و کشاورزی هنوز نتوانسته ایم تسهیلات مورد نظر را جذب کنیم.
وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت ها و زمینه ها برای جذب سرمایه گذاری خارجی و تسهیلات ارزان قیمت دولتی استفاده کنیم اظهار داشت: بخش خصوصی پروژه ها و طرح های قابل بهره برداری خود در هفته دولت را هرچه سریعتر مشخص کند تا در برنامه های این مناسبت گنجانده شود.
وی همچنین در باره قطع برق و خسارات وارد آمده به برخی تولید کنندگان گفت: شرکت برق منطقه ای باید تمهیدات و برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام دهد.
رشیدیان با اشاره به قیمت اجناس در بازار افزود: تاکید رئیس جمهوری بر حفظ قیمت مواد اولیه تولیدات داخلی است همچنین در حوزه خارجی هم به همه دستگاهها اختیار داده شده که برای کوتاه مدت با تصمیمات فراتر از دستورالعملها مشکلات را رفع کنند.
وی اظهار داشت: در یک ماه اخیر 13 قلم کالا با کاهش قیمت روبرو بود و بقیه اقلام هم مدیریت شد که افزایش بی رویه قیمت نداشته باشد.
وی گفت: صادرات استان در سه ماه اخیر نسبت به مدت مشابه پارسال 35 درصد و ورود زائران خارجی نیز افزایش داشته است.
استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به جلسه دولتمردان با رهبر معظم انقلاب افزود: اعتماد رهبر معظم انقلاب به دولت و توانمندی های آن برای عبور از مشکلات جای تقدیر دارد.

*پرداخت تسهیلات خراسان رضوی
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم در این نشست گفت: در سه ماه نخست امسال بانکها بیش از 49 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند که این رقم در مدت مشابه پارسال 30 هزار میلیارد ریال بود.
علی رسولیان افزود: در این مدت بانکها 2 هزار و 200 میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت کردند که این مبلغ نیز در مدت مشابه پارسال هزار و 830 میلیارد ریال بود.
وی اظهار داشت: سرانه مصرف نسبت به منابع استان که در سه ماه نخست پارسال 60،2 درصد بود امسال به 65،7 درصد رسید که رشد به نسبت خوبی داشت.

*بانکها کمک نمی کنند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم در این نشست گفت: سهم بانکهای استان در تشکیل سرمایه صنعتی در صدور پروانه ها بسیار کم است.
راضیه علیرضایی افزود: بانک ‌های استان برای تشکیل سرمایه و ایجاد اشتغال بیشتر باید کمک کنند، اینک پروژه ‌های بزرگ به این نتیجه رسیده اند که منابع خود را بانک‌ های استان نگیرند و بیشتر آنها تسهیلات را از منابع دیگر تامین کرده اند.

*موانع کوچک پیش روی سرمایه گذاران افغانستانی
رئیس انجمن سرمایه گذاری و فعالان اقتصادی افغانستان هم گفت: این کشور سرمایه گذاران بسیار خوبی دارد بطوریکه سرمایه گذار نمونه کشور امارات در سال 2015 یک افغانستانی بود و همچنین پنجمین برج بلند دنیا را یک افغانستانی می سازد.
حسن عبداللهی افزود: ایران مزیتهای رقابتی بسیار برای سرمایه گذاری دارد به شرطی که موانع بر سر راه آنها برداشته شود، گاهی این موانع بسیار کوچک و پیش پا افتاده است.
وی اظهار داشت: مشکلات تمدید اقامت، رفت و آمد، گواهینامه رانندگی، تحصیل فرزندان و تعیین کف سرمایه گذاری به یکصد هزار دلار از جمله مشکلات پیش روی سرمایه گذاران افغانستانی در ایران است.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.