رضا سخندان در حاشیه مراسم استقبال از وی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور داوران ایرانی در این مسابقات موجب شد جامعه داوری کشور انرژی و روحیه بگیرند و به همه نشان داد داوران کشور توانایی بسیار دارند.
وی با بیان اینکه داوری در ایران در حال پوست اندازی است اظهار داشت: اعتماد سازی به داوران ایرانی عرصه را برای حضور داوران جوان در میدانهای داوری فوتبال کشور فراهم می کند و مسئولان داوری دیگر به خاطر فشارها تنها به استفاده از داوران قدیمی و پرسابقه در دیدارهای حساس اکتفا نکرده و عرصه را برای داوران جوان نیز می گشایند.
وی گفت: مربیان، بازیکنان و همه کسانی که با فوتبال در ارتباط هستند ممکن است اشتباهی داشته باشند و داوران نیز ممکن است اشتباه کنند اما نباید مورد سرزنش قرار گیرند.
این داور دیدار رده بندی جام جهانی 2018 افزود: فیفا از میان داوران حاضر در دیدارهای مقدماتی جام جهانی داوران منتخب را برای قضاوت دیدارهای نهایی، رده بندی و 2 دیدار نیمه نهایی انتخاب کرد که تیم داوری ایران در دیدار رده بندی شایستگی این تیم را نشان داد.
وی اظهار داشت: برای ما تنها قضاوت اهمیت دارد و اینکه فیفا ابلاغ داوری کدامیک از بازی های نهایی، رده بندی یا 2 دیدار نیمه نهایی را برای ما صادر کند خیلی مهم نیست زیرا همه این چهار دیدار دارای اهمیت است.
وی گفت: داوران و کارشناسان بین المللی فوتبال در نشست های تخصصی رسانه های مختلف اروپایی بارها اعلام کرده اند که تیم ایران شایسته داوری در رقابت نهایی بوده است.
رضا سخندان داور مشهدی روز سه شنبه در فرودگاه مشهد مورد استقبال مسئولان و دوستداران فوتبال قرار گرفت.
سخندان به همراه فغانی و منصوری در جام جهانی 2018 روسیه دیدارهای آلمان – مکزیک، برزیل – صربستان، فرانسه – آرژانتین و بلژیک – انگلیس را قضاوت کرد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.