رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه در حاشیه رقابت ها به خبرنگار ایرنا گفت: رقابت ها در سه رشته معارفی قرآن شامل تفسیر قرآن، حفظ موضوعی و حفظ و معارف احادیث برگزار شد.
حجت الاسلام محسن لطفی با بیان اینکه در بخش تفسیر قرآن، تفسیر سوره های حجر و نحل و بر اساس تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی مد نظر است، افزود: حفظ موضوعی شامل حفظ و معارف 80 موضوع نخست بر اساس کتاب با قرآن خوشبخت باشید و رشته حفظ و معارف احادیث نیز بر اساس حفظ 80 حکمت اول، معارف 110 حکمت نهج البلاغه بر اساس کتاب زمزم و نیز حکمت(ترجمه و شرح 110 حکمت نهج البلاغه) می باشد.
وی با بیان اینکه مرحل شهرستانی خرداد امسال برگزار و 96 نفر به مرحله استانی راه یافتند، اظهار داشت: حد نصاب نمره مرحله استانی 96 از مجموع 120 نمره است و افرادی که حد نصاب لازم را کسب کنند، به مرحله آزمون کشوری که مهر ماه امسال در اراک برگزار می شود، راه خواهند یافت.
لطفی همچنین گفت: امسال برای نخستین بار آزمون به صورت الکترونیکی نیز برگزار شد و اکثر شرکت کنندگان این فرصت را داشتند تا بدون مراجعه حضوری به مزار بی بی حسنیه و در منزل، در رقابت ها شرکت کنند.
پارسال نیز مرحله کتبی و شفاهی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم شهرستان های جنوب استان خراسان رضوی به میزبانی تربت حیدریه برگزار شد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.