محسن پاک آیین پنجشنبه شب در نشست تخصصی 'حقوق بشر آمریکایی از منظر رهبر معظم انقلاب' در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد افزود: غربیها هر کاری که برای لذتجویی انسان و قید و بندی نداشته باشد مجاز می دانند و آن را در زمره حقوق بشر می شمارند.
وی ادامه داد: حقوق بشر آمریکایی علاوه بر سکولاریسم، خوی استکباری هم دارد. هر چیزی که بر ضد رژیم صهیونیستی باشد اینها ضد حقوق بشر می نامند.
معاون امور بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: علت خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل هم صدور برخی قطعنامه های ضداسرائیلی بود. امروز دولتهای مختلف با یکجانبه گرایی آمریکا مخالفت می کنند و همه به دنبال چند جانبه گرایی هستند.
وی گفت: با توجه به وضع حقوق بشر آمریکایی که ارزشهای انسانی و الهی را به چالش کشیده اند همه دستگاهها و ارگانهای رسمی و غیررسمی باید به صورت هماهنگ و منسجم نسبت به افشای جنایات آمریکا و چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی بیش از پیش تلاش کنند.

*آمریکا قلدر است
سفیر سابق ایران در سوریه و مشاور وزیر امور خارجه هم در این همایش گفت: اساس حقوق بشر آمریکایی نفع خود و قلدرمابی است و بر همین اساس هم حق وتو دارند.
حسین شیخ الاسلام افزود: آمریکاییها در بمباران اتمی هیروشیما با آنکه می دانستند چه فاجعه ای به بار می آید دو بار این کار را انجام دادند تا بگویند رئیس جهان هستند.

* آمریکا یکجانبه گراست
رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: خروج آمریکا از یونسکو، برجام، اقداماتش در گروه هفت و معاهده پاریس نشانگر یکجانبه گرایی آمریکا است.
سید احسان قاضی ‌زاده هاشمی افزود: آمریکا نماد استفاده ابزاری از حقوق بشر است. هر کشوری علیه آمریکا موضع بگیرد علیه آن توطئه می کنند چنانکه در برابر ایران این توطئه ها را انجام می دهند. باید ضد بشر بودن دولت آمریکا و جنایات آنرا به نمایش بگذاریم.

* چهره واقعی آمریکا را باید نشان دهیم
حجت الاسلام نصر الله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت: آمریکاییها در پی از بین بردن استقلال ایران هستند. وظیفه داریم چهره واقعی آمریکا را به همه نشان دهیم و پرده از فریبکاریهایش برداریم.

*خواستگاه حقوق بشر اسلامی توحید است
مدیر حوزه علمیه خراسان نیز در این همایش گفت: منشا حقوق بشر ادیان الهی و اسلام توحید است در حالی که حقوق بشر غربی نگاه لائیک دارد.
آیت الله سید مصباح عاملی افزود: حقوق بشری که برخواسته از نگاه توحیدی باشد یک ثمره و نگاه سکولار و لائیک هم یک ثمره دارد. با توجه به منشا و منبا حقوق بشر رویکرد، ماهیت، هویت و جهت آن روشن می شود.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.