به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی، پنجشنبه در سفر به خراسان رضوی و بازدید از کمپ ماده 16 در جاده کلات اظهار کرد: همزمان با آن وضعیت معتادان بهبود یافته پس از ترخیص با هدف شناسایی مشکلات آنان بررسی می شود.
وی افزود: در این راستا وضعیت سه هزار معتاد بهبود یافته به صورت موردی در سراسر کشور مطالعه می شود تا بر اساس نتایج استخراجی، برنامه ریزی منسجمی برای حل و رفع مشکلات انجام شود.
وی ادامه داد: پارسال سهمی اعتباری برای اشتغال 7600 معتاد پاک شده اختصاص یافت که این مهم محقق شد و امسال نیز برنامه مشابهی در دستور کار است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در گذشته حلقه های مبارزه، مقابله، کنترل و کاهش آسیب اعتیاد به صورت علمی و تخصصی از هم گسسته بود، اما اکنون با واگذاری مراکز ترک اعتیاد اجباری و اختیاری به بهزیستی، ایجاد پیوند میان این حلقه ها در حال انجام است.
محسنی بندپی گفت: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب، در جلسات بررسی آسیب های اجتماعی مقرر شد تمام برنامه ها و تلاشهای دستگاه های ذیربط معطوف به اثربخشی باشد بنابراین بهزیستی هر یک از برنامه های خود را به طور میدانی از نظر اثربخشی ارزیابی می کند تا ببیند به چه میزان در راستای فرمایش رهبری حرکت کرده ایم.
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز با اشاره به واگذاری مدیریت کمپ های ماده 16به سازمان بهزیستی، افزود: شرایط خوب امروز این مراکز با قبل قابل مقایسه نیست و وضعیت امروز بسیار عالی است.
پرویز افشار با اشاره به فعالیت کارگاه های حرفه آموزی معتادان در کمپ خلق آباد کلات گفت: اعتبار لازم برای راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه دائمی عرضه محصولات تولیدی بهبودیافتگان اعتیاد با عنوان 'نمایشگاه بهبود' در استانهای کشور تامین می شود.
وی همچنین قول همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه تامین وسایل ورزشی مورد نیاز کمپ های ماده 16 کشور با همکاری وزارت ورزش و جوانان را داد.
کمپ ماده 16 خلق آباد در شهرستان کلات میزبان 400 معتاد متجاهر است.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.