به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار علی نیک یاد روز چهارشنبه در جلسه پشتیبانی اردوهای جهادی بسیج سازندگی تربت حیدریه افزود: در شرایطی که روحیه تنبلی و سستی در حال رسوخ به طبقات مختلف جامعه است، این اردوها شرایطی را فراهم کرده اند که تداعی گر عزم و اراده مردم ایران در دوران دفاع مقدس است که با روحیه جهادی هشت سال جنگ تحمیلی را اداره کرده و سربلند از آن خارج شدیم.
وی گفت: از آنجا که محرومیت زدایی در مناطق محروم، دومین اولویت اردوهای جهادی است، در این راستا بهسازی و مرمت منازل محرومان و نیز ساخت امکان عمومی و عام المنفعه که نفع آن برای همه مردم بشمار می رود در اولویت بعدی قرار گرفته است.
نیک یاد افزود: اردوهای جهادی یک برنامه معرفتی کامل برای جهادگران بسیجی محسوب می شود و افرادیکه در طول روز به کار و تلاش برای رفع محرومیت ها مشغولند در اوقات شب با برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی و معنوی به خودسازی می پردازند.
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی گفت: عرصه اردوهای جهادی بسیج سازندگی ظرفیت بالایی را فراهم کرده تا دستگاه های اجرایی از بستر آن، اهداف و برنامه های خود را دنبال کنند.
معاون فنی و عمرانی فرماندار تربت حیدریه نیز گفت: اردوهای جهادی بسیج سازندگی تا به امروز توانسته شور و اشتیاق اهالی مناطق محروم را برای عمران و آبادانی منطقه خود افزایش دهد بطوری که با حضور جهادگران بسیجی در یک منطقه محروم بسیاری از اهالی یار و مددکار این جوانان می شوند.
احسان کریمی از دستگاه های اجرایی خواست تا هر آنچه که در حوزه های مختلف در توان دارند پای کار بیاورند تا بتوانند از این اردوها بنحو شایسته ای برای مردم بهره برداری کنند.
مسوول بسیج سازندگی تربت حیدریه نیز گفت: امسال بالغ بر هزار و 600 نفر در قالب 24 گروه جهادی اعم از جهادگران بسیجی حوزه های محلات، دانش آموزی، دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی، مهندسان و فرهنگیان به مدت 75 روز در منطقه هدف، حضور خواهند داشت.
سرهنگ دوم پاسدار حسین صادق از دهستان رقیچه کدکن به عنوان منطقه هدف اردوهای جهادی بسیج سازندگی یاد کرد و افزود: دهستان رقیچه کدکن با 13 روستا از 16 تیرماه تا پایان شهریور میزبان بالغ بر هزار جهادگر بسیجی خواهد بود.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.