علیرضا هاشم آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرمت کامل این قناتها علاوه بر همیاری و مشارکت کشاورزان نیاز به 500 میلیارد ریال اعتبار دارد.
وی ادامه داد: امسال به منظور احیای قناتها در جوین پنج میلیارد ریال تخصیص یافته که تاکنون یک میلیارد و 800 میلیون ریال آن برای روستاهای بخش پیرانکوه این شهرستان جذب شده است.
مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: در صورت جذب کامل اعتبار، امسال قناتهای 10 روستای این شهرستان مرمت می شوند.
وی قناتها را از منابع پایدار آب کشاورزی توصیف و بیان کرد: در سالهای گذشته به سبب کمی بارندگی و تداوم پدیده خشکسالی دبی آب قناتها به میزان زیادی کاهش یافته و منجر به مهاجرت جوانان از روستاها شده است.
او افزود: یکی از راههای بازگشت دوباره جوانان به روستاها توجه به بازسازی قناتها است که زمینه رونق کشاورزی و اشتغال پایدار را در این مناطق فراهم می کند.
نقاب مرکز شهرستان 54 هزار نفری جوین در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. این شهرستان با دو بخش مرکزی و عطاملک' دارای چهار دهستان و 53 روستا است. 40 هزار نفر از جمعیت جوین ستان ساکن روستاها هستند.
شغل عمده اهالی جوین کشاورزی، دامداری و مرغداری است. 41 هزار هکتار زمین کشاورزی این شهرستان عمدتا به کشت گندم ، جو، هندوانه، خربزه، چغندر قند، یونجه، زیره و کنجد اختصاص دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.