به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین معصومی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه ویژه اشتغال فرزندان شهید و ایثارگر در تربت حیدریه افزود: این افراد فرزندان شهید یا جانبازان بالای 25 درصد و دارای تحصیلات بین دیپلم تا کارشناسی ارشد هستند.
وی گفت: با توجه به فرصت های شغلی و ظرفیت های موجود انتظار می رود امسال دستگاه های اجرایی و بخصوص بخش خصوصی حداقل های تکلیفی برای بکارگیری فرزندان ایثارگران را به سرانجام برسانند.
معصومی در خصوص وضعیت اشتغال تربت حیدریه افزود: بر اساس تعهد اشتغال شهرستان به میزان سه هزار و 400 نفر، باید طبق قانون 25 درصد برابر با 800 نفر برای این عزیزان سهیمه در نظر گرفته شود، ولی ما توقع خود را به کمترین حد امکان کاهش داده و انتظار می رود حداقل برای 200 نفر این مهم انجام شود.
مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران نیز گفت: دولت با وجود مشکلات و محدودیت های اعتباری، توجه خاصی به جامعه ایثارگران داشته و تنگناهای کنونی خدشه ای به این خدمات وارد نکرده است.
حسن فتحی نیا افزود: باید از موضوع ساماندهی گلزار شهدا به عنوان یک فرصت برای ایجاد مکان های فرهنگی استفاده و از ظرفیت خیران برای بازسازی این بخش بیشتر بهره گرفته شود.
وی گفت: شایسته است بخشداران شهرستان تربت حیدریه از ظرفیت های محلی و خیران برای ساماندهی گلزار شهدا کمک بگیرند.
معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار تربت حیدریه نیز گفت: مهم ترین مشکل جامعه بیکاران کشور، فقدان مهارت، تخصص و توانمندی فارغ التحصیلان دانشگاهی است و زمانی که به ما مراجعه می کنند، چوت فاقد تخصص هستند از دست ما کاری برایشان بر نمی آید.
مهدی عباسپور افزود: از این روی آمادگی داریم تا با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای و مشارکت بنیاد شهید استان برای فارغ التحصیلان ایثارگران متقاضی کار، دوره های مهارت آموزی دایر کنیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت حیدریه نیز گفت: دستگاه های اجرایی زمان اعلام استخدام ها و طبق قانون از فارغ التحصیلان متقاضی کار فرزندان ایثارگران استفاده می کنند اما مهم ترین مشکل ما فرزندات دیپلم و زیر دیپلم هستند.
محمد حسینعلی زاده با بیان اینکه 22 فرزند شهید دیپلم و زیر دیپلم فرزند شهید و ایثارگر متقاصی کار داریم، افزود: انتظار می رود که با توجه به ظرفیت های همچون کارخانه سیمان و معادن بتوان از وجود این عزیزان استفاده شود.
رامین مصطفوی رییس شورای اسلامی شهرستان تربت حیدریه و عضو هیات رییسه اتاق اصناف تربت حیدریه نیز اعلام داشت: از ظرفیت های اصناف و شورای استانی برای ساماندهی مزار شهای شهرستان تربت حیدریه بهره خواهد گرفت.
در این جلسه مقرر شد: بنیاد شهید تربت حیدریه فارغ التحصیلان فرزندان ایثارگران را طبق مهارت ها شناسایی و به کارگروه اشتغال شهرستان معرفی کنند.
همچنین مصوب شد نیمی از گلزار های شهدا که اغلب تک مزاری و دو مزاری هستند توسط بخشدار و با کمک خیران و خانواده ایثارگران و مشارکت اهالی روستاها ساماندهی شوند.
طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت حیدریه، این شهرستان 621 شهید، 141 آزاده و هزار و 680 جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده که از جانبازان شهرستان 690 نفر بالای 25 درصد هستند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.