سید محمد حسینی شنبه شب به مناسبت هفته قوه قضاییه در نشست قضات با امام جمعه سبزوار افزود: سال گذشته 47 هزار و 334 فقره پرونده به بخشهای مختلف دادگستری این شهرستان وارد شد.
وی اظهار کرد: تعداد پرونده های مختومه در یک سال گذشته 47 هزار و 646 پرونده و تعداد پرونده های مانده در پایان سال گذشته هفت هزار و 609 پرونده بود.
وی گفت: میانگین رسیدگی به پرونده ها طی سال گذشته در محاکم کیفری دو 21 روز کاری، محاکم حقوقی 43روز و در دادسرا 35 روز بود.
حسینی افزود: در این مدت در حوزه محاکم قضایی، محاکم کیفری 2 و انقلاب یک هزار و 678 رای مورد اعتراض و تجدید نظر خواهی قرار گرفت که هزار و 546 رای و معادل 92 درصد آرای صادره از سوی دادگاه تجدید نظر تایید شد.
وی اظهار کرد: در یک سال گذشته 10 هزار و 799 فقره پرونده به شورای حل اختلاف شهرستان سبزوار وارد شد که 10 هزار و 523 فقره آن مختومه شد.
وی گفت: بیشترین پرونده های کیفری وارده به دادگستری سبزوار مربوط به رانندگی بدون گواهینامه، ایراد صدمات بدنی غیر عمدی بر اثر سوانح جاده ای، ضرب و جرح عمدی و توهین بوده است.
حسینی افزود: بیشترین پرونده های مدنی نیز در زمینه مطالبه وجه، طلاق های توافقی، الزام به تمکین زوجه و تصرف عدوانی و بیشترین پرونده های شورای حل اختلاف نیز مربوط به مطالبه وجه و گواهی انحصار وراثت بوده است.
امام جمعه سبزوار نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: منصب قضاوت حساس است و قوه قضائیه نبض دستگاه اداری و وضعیت عمومی کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: در دستگاه قضای جمهوری اسلامی قضاوت بر اساس اجرای احکام اسلامی و حکم الهی انجام می شود و معیار قضاوت رضایت پرورگار است.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه پناهگاه محرومان است، اظهار کرد: قضاوت قوه قضائیه بر اساس موازین اسلامی و انسانی نجات بخش مشکلات کشور است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.