آتشپاد حسن جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه مزبور شهریور پارسال به بهره برداری رسید و با افتتاح آن درخواست های استعلام ایمنی اصناف در بازه زمانی کوتاه پاسخگویی می شود.
وی بیان کرد: با راه اندازی این سامانه پاسخ استعلام ایمنی اماکن زیر 100 متر مربع حداکثر در یک هفته و اماکن بالای 100 متر حداکثر در یک ماه صورت می گیرد و از زمان راه اندازی این سامانه تاکنون حدود 12 هزار درخواست تاییدیه ایمنی ثبت شده است.
آتشپاد جعفری خاطرنشان کرد: هشت هزار مورد از این درخواستها منتج به صدور تاییدیه ایمنی شده و 4 هزار واحد نیز شرایط اخذ تاییدیه را نداشته اند.
وی با اشاره به اینکه قبل از راه اندازی این سامانه سالانه تنها 4 هزار درخواست تاییدیه ایمنی ثبت می شد، بیان کرد: سازمان آتش نشانی برای هر پرونده اخذ تاییدیه ایمنی حداقل 2 بار بازدید انجام می دهد اما با راه اندازی سامانه مذکور پاسخگویی به درخواستها شتاب گرفته است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد افزود: عدم نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به سازمان هنگام ثبت درخواست و امکان رهگیری اینترنتی وضعیت درخواست توسط درخواست کننده از مزایای این سامانه است.
آتشپاد جعفری تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه و آموزش اصول ایمنی به شهروندان از مهمترین راهبردهای آتش نشانی است، سهم قابل توجه اماکن صنعتی در فراوانی حوادث و حریق سطح شهر منجر شد تا سازمان، فرایند مناسب صدور تاییدیه ایمنی با حجم بالای اماکن را طراحی کند.
110 هزار واحد صنفی در کلانشهر مشهد پروانه کسب دارند.
یکهزار و 300 آتش نشان در 48 ایستگاه در شهر مشهد خدمت می کنند.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.