دکتر ابراهیم خالقی، یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال اعضای 90 بیمار مرگ مغزی در شمال شرق کشور به بیماران نیازمند اهدا شد که این میزان در سالهای 95 و 94 به ترتیب 86 و 56 مورد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که طی این مدت شاخص اهدای عضو در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به تنهایی 100 درصد رشد داشته است.
به گفته وی، مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر زیر پوشش داشتن دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی، به استان های همجوار نیز خدمات رسانی می کند.
وی ادامه داد: در سال 96 شاخص اهدای عضو (pmp) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به 21 اهدا به ازای یک میلیون نفر جمعیت افزایش یافت که این رقم در مدت مشابه سال 94، 11 درصد بود.
خالقی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کنار دانشگاههای شیراز و تهران، بالاترین شاخص اهدای عضو را در سطح ایران به خود اختصاص داده اند.
وی در ادامه گفت: از ابتدای امسال اعضای 32 بیمار مرگ مغزی در محدوده شمال شرق کشور به بیماران نیازمند اهدا شده که طبق پیش بینی ها میزان اهدا در سال جاری رشد چشمگیری خواهد داشت.
واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.