محمد مقدوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 70 درصد مناطق مشهد از چهار سال پیش زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار داشت اما به علت مشکلاتی تصفیه خانه های این شبکه که روزانه تنها ظرفیت 100 هزار مترمکعب فضلاب را داشت، قابل بهره برداری نبود.
وی ادامه داد: اکنون بیش از سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیز در تصفیه خانه فاضلاب شهرهای گلبهار، سبزوار و کاشمر صورت گرفته و اجرای تصفیه خانه تربت حیدریه نیز توسط بخش خصوصی در دست اقدام است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: در سه چهار سال اخیر چشم انداز 25 ساله محیط زیست استان در مسائل کلان و با افق سال 1420 تعریف شده و به تصویب کارگروه زیربنایی استانداری خراسان رضوی رسیده است.
مقدوری افزود: این سند ارزشمند برای اجرایی شدن باید به تصویب کارگروه آمایش و محیط زیست استانداری خراسان رضوی، شورای برنامه ریزی و توسعه استان و سپس سازمان محیط زیست برسد.
وی ادامه داد: مطالعات انتشار سیاهه آلودگی هوای شهر مشهد هم در انتهای سال گذشته از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار شده و قرارداد آن در آستانه انعقاد با دانشگاه صنعتی شریف است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از 1800 هکتار جنگل کاری در ارتفاعات جنوب شهر مشهد جزو اقدامات ارزشمندی است که طی 15 سال اخیر آغاز شده است.
مقدوری افزود: حدود 17 کانون بحرانی گرد و غبار در خراسان رضوی شناسایی شده که در کنار یک کانون گرد و غبار در کشور افغانستان و یک کانون در صحرای قره قوم ترکمنستان از تهدیدات جدی هوای شهر مشهد و استان خراسان رضوی تلقی می شوند.
وی ادامه داد: از اول بهمن پارسال 100 درصد بنزین مصرفی شهر مشهد یورو بوده است که باعث شده روزهای ناسالم با منشاء آلودگی بنزین به حداقل برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در مشهد نیازمند مساعدت ملی است هر چند طی سالهای اخیر حمایت خوبی شده اما هنوز در این شهر و شهرهای بزرگ استان خراسان رضوی نیازمند مساعدت هستیم.
مقدوری افزود: با توجه به تغییر دمای استان خراسان رضوی که هر 10 سال، نیم درجه افزایش می یابد و تغییراتی که به لحاظ اقلیمی در میزان و زمان بارش نزولات جوی در این استان صورت گرفته، شرایط پیچیده تر شده به گونه ای که اکنون بزرگترین و مهمترین مشکل و چالش استان ، کمبود منابع آبی است.
1922/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.