دکتر جواد مجتبوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طب سوزنی یکی از روشهای طب مکمل و سنتی است که با قدمت چند هزار ساله در کشورهای شرق آسیا به خصوص چین در درمان بیماریهای مختلف کاربرد دارد.
وی ادامه داد: هم اینک تنها هشت پزشک متخصص و دارای مدرک طب سوزنی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی فعالیت دارند و تعدادی از پزشکان که دوره های کوتاه مدت طب سوزنی را گذرانده اند نیز مبادرت به این روش درمانی می کنند اما مجوز طبابت سوزنی را از دانشگاه ندارند.
مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد غیرپزشک حق دخالت در امر طب سوزنی را ندارند زیرا این افراد شناخت کافی نسبت به آناتومی بدن انسان نداشته و احتمال آسیب زدن آنها به جسم افراد بخاطر فروکردن سوزن در جای نامناسب وجود دارد.
وی افزود: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی طب سوزنی در درمان 60 بیماری مانند کمردرد، سردرد، شانه درد، آرتروز زانو، افسردگی، کم خوابی و چاقی کاربرد دارد.
دکتر مجتبوی گفت: طب سوزنی از طریق تنظیم ارگانهای مختلف و ایجاد تعادل انرژیهای بدن باعث تسکین و درمان دردهای مختلف شده و هم اکنون در اروپا و آمریکا نیز استفاده از آن گسترش یافته است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است و اکنون دارای بیش از 9 هزار دانشجو و 21 هزار پرسنل بهداشتی و درمانی می باشد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.