محمد رحیم نوروزیان روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی زنان و ‌خانواده استان افزود: شرایط جامعه سختی ها و چالشهایی را برای ورود بانوان به عرصه اجتماعی ایجاد کرده که گاهی این چالشها به غلط محدودیتهای دینی تلقی می شود در حالی که این محدودیتها معلول عادات اجتماعی است.
وی اظهار کرد: اگر برخی سختگیریهای افراطی در حوزه زنان را ادامه دهیم جامعه دچار بروز گرایش های فمینیستی خواهد شد.
وی با بیان اینکه بانوان ایرانی 49 درصد جمعیت نیروی کار را تشکیل می دهند گفت: مجمع مشورتی بانوان استان به عنوان یک بازوی قدرتمند در کنار مسئولان، با پویایی، خلاقیت و بدون محدودیتهای اداری می تواند مسئولان را در ارائه راهکار برای رفع مشکلات حوزه زنان استان یاری کند.
نوروزیان اعضای این کارگروه را از مواضع تقابلی در زمینه تعیین سهم جنسیتی برای مناصب مدیریتی استان بر حذر داشت.
مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: بر اساس دستورالعملهای ابلاغی تا سال پایانی برنامه ششم توسعه کشور باید 30 درصد پستهای مدیریتی استان در اختیار بانوان قرار گیرد.
فرشته سلجوقی سهم فعلی زنان از پستهای مدیریتی خراسان رضوی را 9 درصد اعلام کرد و افزود: بر این اساس در سال جاری رشد 6 درصدی در حوزه انتصاب بانوان مدیر پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون با توجه به تعاریف خاصی که از پستهای مدیریتی وجود دارد، 560 زن در پست های مدیریتی این استان منصوب شده اند که از این تعداد 436 نفر در پستهای مدیریتی پایه، 47 نفر در پستهای مدیریت میانی و 77 نفر نیز در پستهای مدیریت عملیاتی استان خدمت می کنند.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.