حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی یکشنبه شب همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مراسم احیای نخستین شب قدر در حرم مطهر رضوی افزود: در شب قدر هیچ فردی حق ناامیدی و یاس ندارد و شب قدر، شب امید و کنار گذاشتن یاس هاست.
وی اظهار کرد: درگاه پروردگار، درگاه ناامیدی نیست و سوء ظن نسبت به خدا قابل بخشش نمی باشد.
وی گفت: مکتب یاس مکتبی است که فیلم های هالیوودی می سازد و اخباری در رسانه های استکباری انتشار می دهد تا بشریت را ناامید کند و به دنیا بگوید که سرنوشت محتوم شما پذیرش آقایی ماست اما مکتب انتظار، مکتب امید، تلاش، صبر و استقامت و رستگاری است.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین با اشاره به فضیلت شبهای قدر افزود: شب قدر، شب بسیار ارزشمند و نقطه عطفی در زندگی انسان است و براساس آنچه در سوره قدر قرآن کریم آمده است، امت پیامبر اسلام (ص) می تواند در شب قدر ره 100 ساله را در یک شب طی کند.
وی اظهار کرد: در شب قدر ابتدا باید خداشناسی پیشه کرد، دوم، میزان شناخت خود از حضرت فاطمه (س) و امام عصر (عج) را سنجید، سوم، خود شناسی نمود و میزان بهره گیری خود از عمر را ارزیابی کرد و در نهایت باید توبه و استغفار نمود.
وی گفت: در شبهای قدر باید نسبت به فضیلت شب قدر معرفت پیدا کرد، تصمیم به انجام عمل صالح در مسیر خدا و پیامبر خدا گرفت و در برابر خداوند اعتراف به گناهان خود نمود و طلب بخشش کرد.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) افزود: هرچند جسم امام راحل حیات ندارد اما امروز بیش از هر زمان دیگر راه و اهداف بلند امام خمینی (ره) در عالم رونق دارد.
وی اظهار کرد: انقلاب امام راحل طرفدار و دلداده دارد و حیات امام به حیات جسم ایشان نیست بلکه به انقلاب اسلامی، راه و میراث و خیزشی است که آن حضرت پرچمدار آن بود.
در این مراسم زائران و مجاوران بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) به مناسبت سالگرد ضربت خوردن امیر مومنان حضرت علی (ع) به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند.
دعا و مناجات تا سحر و برسر گذاشتن قرآن از دیگر مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب قدر در حرم مطهر رضوی بود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.