به گزارش ایرنا حسین انتظامی، شامگاه یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد افزود: یک مدیر فرهنگی در عین حال باید بتواند هم افزایی اجتماعی و سرمایه اجتماعی به معنای اعتماد متقابل مردم و حاکمیت را نیز ایجاد کرده و توسعه بخشد.
وی با اشاره به ارتقای مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه و انتقال وی به مجموعه ستادی ادامه داد: این پیام مثبتی به بدنه دیوانی کشور است که باید سامانه ای مدیریتی در کشور ایجاد شود که مدیران استانها بتوانند در آن رشد و ارتقا یابند.
او همچنین با اشاره به شخصیت دانشگاهی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و تحصیلات بالای وی در رشته فلسفه و حکمت گفت: در نظام اداری کشور ما جای مدیرانی که پشتوانه علمی مرتبطی داشته باشند خالی است و با این انتصاب امید است که بعد از این در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مسائل با نگاه علمی حل شود.
مشاور استاندار خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: کار در عرصه های دولتی سخت شده است چرا که اهداف تعریف شده سازمانی با تعداد افراد و امکانات در اختیار، تطابق ندارد و در این شرایط، بهترین راه برای خراب کردن افراد، مدیر کردن آنهاست.
سیدجواد حسینی گفت: در این میان کار در عرصه فرهنگ سخت تر است چون زیربنایی و حساس است و طول و عرض بسیار زیادی دارد به طور مثال کارگروهی در استانداری ها وجود ندارد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامنی عضو آن نباشد.
وی ادامه داد: از دشواری های کار فرهنگی در کشور ما این است که هیچ کس نمی پذیرد در این عرصه تن به قانون دهد و هر کسی برداشت خود را حق و قانونی می داند و انتظار دارد آن برداشت حاکم شود و در چنین شرایطی کار سخت است و البته در خراسان رضوی سخت تر است.
در این آیین با تقدیر از خدمات پنج ساله سیدسعید سرابی، جعفر مروارید به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی معرفی شد.
مروارید، دانش­ آموخته دکترای فلسفه از مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد است که مدیرگروه پژوهشی گفتگوی ادیان در جامعه المصطفای مشهد و رئیس مؤسسه حکمت آموزش های کوتاه مدت بین المللی این دانشگاه بوده است.
1922/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.