سید محمد جواد هاشمی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراسم در شبهای 19، 21 و 23رمضان برای زائران آذری زبان، اردو زبان، عرب زبان و فارسی زبانان غیر ایرانی در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: در هر مراسم 2 سخنران یا کارشناس مذهبی و سه مداح اهل بیت (ع) حضور یافته و مراسم شب قدر را متناسب با زبان گروه های مختلف زائران برگزار می کنند.
وی گفت: سخنرانان با پرداختن به فضیلت شبهای قدر و رسوم مرتبط با آن به تبیین شخصیت حضرت امام علی (ع) و جایگاه ایشان می پردازند.
هاشمی نژاد افزود: برای زائران عرب زبان و اردو زبان به جز شبهای قدر، در شبهای 20 و 22 رمضان نیز برنامه های فرهنگی متناسب با ایام شهادت حضرت امام علی (ع) برگزار می شود.
وی اظهار کرد: مراسم مذهبی شبهای قدر برای عرب زبانان در رواق دارالمرحمه، برای اردوزبانان در رواق کوثر، برای آذری زبانان و فارسی زبانان غیرایرانی در رواق دارالرحمه برگزار خواهد شد.
وی پیش بینی کرد در مراسم مذهبی شبهای قدر بیش از سه هزار عرب زبان، 100 آذری زبان، 500 اردو زبان و 250 فارسی زبان غیرایرانی حضور پیدا کنند.
وی گفت: قرائت قرآن، قرائت زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، قرائت دعای جوشن کبیر، مراسم احیا، ختم قرآن، حلقه‌ های معرفت، آیین شبی با قرآن، آیین قرآن بر سر گذاشتن، برگزاری مسابقات، نوحه خوانی و سینه زنی از بخشهای مختلف مراسم شبهای قدر برای زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.