به گزارش ایرنا، به مناسبت این روز خجسته همه صحن و سرای حرم قدسی مملو از نور و عطر گل و گلاب بود و خادمان به تکریم زائران و زائران نیز به ثنا و دعا در برابر ساحت مقدس امام هشتم شیعیان مشغول بودند، عطر معنویت در فضا پیچیده و از هر سو صدای ذکر و مدیحه سرایی به گوش می رسید.
جشن محوری سالروز میلاد خجسته حضرت امام حسن مجتبی (ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد که در این مراسم رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضمن عرض تبریک و تهنیت به این مناسبت گفت: بسیاری از گناهان به خاطر نداشتن حیا است.
حجت الاسلام محسن قرائتی افزود: حضرت امام حسن مجتبی (ع) در زمان طفولیت می ‎خواستند شنا کنند در حالی که لباس بلند بر تن داشتند و شخصی به ایشان گفت که لباستان خراب می ‎شود لذا لباس کوتاه ‎تر تن کنید اما آن حضرت پاسخ دادند که 'اگر لباسم خراب شود بهتر از آن است که حیای من از بین برود.
وی اظهار کرد: براساس آیات قرآن کریم، خداوند بر همه اعمال انسانها ناظر است و حتی از نیات و افکار انسانها آگاهی دارد لذا باید بسیار مراقب بود و در همه حال حیا داشت.
مولودی خوانی و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اجرای سرود و همخوانی از دیگر برنامه های جشن میلاد حضرت امام حسن (ع) در حرم مطهر رضوی بود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.