به گزارش ایرنا، رئیس دادگستری تایباد در این مراسم گفت: از این تعداد 18 نفر به دلیل بدهی مالی، 11 نفر به دلیل عدم پرداخت مهریه و نفقه و چهار نفر به علت عدم توان پرداخت دیه زندانی شده اند.
حسن رضایی منفرد افزود: مجموع بدهی این زندانیان 20 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی اظهار کرد: در این جشن گلریزان 14 میلیارد ریال از سوی خیرین این شهرستان جمع آوری شد که یک میلیارد و 150 میلیون ریال برای کمک به خانواده های زندانیان و مابقی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص یافت.
وی از جمع آوری 950 میلیون ریال کمک های مردمی در جشن گلریزان پارسال این شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته 18 زندانی جرایم غیر عمد از محل اعتبارات انجمن حمایت از زندانیان و 22 نفر با کمک ستاد دیه استان خراسان رضوی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
رئیس دادگستری شهرستان تایباد افزود: پارسال در اجرای طرح حمایت از خانواده های زندانیان این شهرستان به بیش از 500 خانوار شامل 2 هزار نفر کمک های نقدی و غیر نقدی از جمله هزار و 350 سبد کالا به ارزش 650 میلیون ریال، 481 بسته لوازم التحریر به ارزش 150 میلیون ریال و 250 میلیون ریال مستمری پرداخت شد.
مدیر عامل ستاد دیه استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: پیش بینی می شود در جشن های گلریزان امسال که در استان خراسان رضوی برگزار می شود بیش از 60 میلیارد ریال جمع آوری شود.
سید منصور عبادی افزود: هم اکنون 12 انجمن حمایت از زندانیان در این استان فعال است که بیش از چهار هزار خانوار را زیر پوشش دارد.
وی اظهار کرد: پارسال بیش از هزار و 100 زندانی در این استان با کمک ستاد دیه و بیش از 140 نفر با همکاری انجمن های حمایت از زندانیان آزاد شدند.
شهرستان تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.