حمید صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تداوم بی سابقه آلودگی هوا در کلانشهر مشهد امروز کارگروه کاهش آلودگی هوا برای دومین روز تصمیمهای لازم را در راستای کاهش آلودگی هوا مصوب کرد.
وی ادامه داد: بر این اساس همانند امروز، فردا دهم خرداد ساعت آغاز کار ادارات با دو ساعت تاخیر شروع می شود اما تعطیلی ادارات همانند روزهای عادی خواهد بود. همچنین بانکهای خصوصی و دولتی همانند گذشته ساعت کاری و خدمات دهی خود را با هدف رفاه حال مردم آغاز می کنند اما دو ساعت زودتر تعطیل می شوند. همه مدارس و مهدهای کودک مشهد نیز روز پنجشنبه تعطیل هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان نیز گفت: امتحانات روز پنجشنبه نیز در همه مقاطع تحصیلی برگزار نمی شود
وی افزود: طبق تصویب کارگروه در روز پنجشنبه نیز خودروهایی که شماره پایانی پلاک آنان زوج است اجازه حرکت در مشهد را ندارند و حتی در صورت خروج از منزل توسط پلیس جریمه می شوند.
صالحی ادامه داد: بنابر پیش بینی هواشناسی وضعیت آلوده هوای مشهد تا روز جمعه ادامه دارد بنابراین از مردم تقاضا می شود با کاهش رفت و آمد و حذف ترددهای غیرضرور در بهبود وضعیت کمک کنند.
وی در خصوص پیگیری موضوع آلایندگی کانونهای قره قوم ترکمنستان و هرات افغانستان برای مشهد نیز گفت: از طریق سازمان محیط زیست مکاتبات لازم با وزارت امور خارجه انجام شده و مدیریت کانونها و کاهش آلایندگی آنها پیگیری می شود.
مشهد امروز نهم خرداد برای سومین روز پیاپی درگیر آلودگی هوا است. کیفیت هوای این کلانشهر برای نخستین بار طی دو سال اخیر دیروز با افزایش غلظت ذرات معلق وارد وضعیت خطرناک شد. دو کانون قره قوم در ترکمنستان و هرات در افغانستان عامل افزایش میزان گرد و غبار در هوای کلانشهر مشهد عنوان شده اند.
این در حالی است که کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد طی ماههای فروردین و اردیبهشت امسال 16 روز هوای پاک، 39 روز هوای سالم و هفت روز هوای ناسالم برای گروههای حساس داشته است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.