به گزارش ایرنا امام جمعه تربت حیدریه با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: از نگاه رهبری تنها را موفقیت در کشور، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، اتکای به توانمندی داخلی و ایستادگی در مقابل تمامیت خواهی استکبار به رهبری آمریکا است.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: اگر قرار به انجام مذاکره با اروپا برای ادامه برجام است، باید با اقتدار به این میدان وارد شد.
وی گفت: هر چند در کشور مسایل و مشکلات اقتصادی داریم، اما مسئولان نباید رفع آن ها را به برجام گره زده و به مردم بگویند اگر برجام موفق شود، مشکلات نیز برطرف می شود و اگر نه مسایل و مشکلات روی زمین می ماند.
امام جمعه سبزوار نیز گفت: مسئولان، باید مشکلات اقتصادی کشور را با تکیه بر توان داخلی و ظرفیت نخبگان و منابع کشور رفع کنند.
حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: راهکار توسعه اقتصادی کشور، تکیه بر توان داخلی و استقاده از ظرفیت نخبگان است و نباید آنرا منوط به مذاکرات با غرب کرد.
وی تصریح کرد: اینکه با باز شدن دروازه های غرب بر روی کشور تحول چشمگیری در اقتصاد کشور رخ می دهد اشتباه است، چرا که این نگاه جمهوری اسلامی را از نظر اقتصادی و فرهنگی وابسته به غرب می کند.
حجت الاسلام مقیسه اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی با تکیه بر توان داخلی و دانش نخبگان در بخش های پزشکی، فناوری نانو، سلولهای بنیادین و توان نظامی و موشکی به پیشرفت های خوبی رسیده که این الگو باید در مسائل اقتصادی نیز اجرا شود.
امام جمعه سبزوار گفت: یک از راههای توسعه اقتصادی کشور توجه به اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی و مردم با حمایت از اعتبارات صندوق توسعه است.
امام جمعه گناباد نیز گفت: دولتمردان حل مسائل داخلی کشور را منوط به حل برجام و مسائل خارجی ندانند و مهمترین راه رفع تنگناهای کشور اتکای به توان و اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام حسن صادقی نسب افزود: با وجود خدمات مسئولان و دولتمردان، مردم با گرانی و مشکلات اقتصادی زیادی دست به گریبان هستند و باید با اتکای به توانمندی های داخلی و برای کاهش این تنگناها تلاش کرد.
وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر بی اعتمادی به اتحادیه اروپا گفت: کشورهای اروپایی باید ثابت کنند که بدعهدی و بی صداقتی های پیشین را ندارند.
5132/8145/7495/6121/2095
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.