علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: این استان در حوزه اشتغال، تولید و صادرات طی پارسال به بیش از اهداف مشخص شده دست یافت.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری در سفر اخیر به خراسان رضوی تاکید کرد این استان با وجود 30 میلیون زائر نباید حتی یک نفر بیکار داشته باشد و در این راستا تعامل بخش خصوصی با بخشهای حاکمیتی می تواند توقعات رئیس جمهوری را برآورده کند.
استاندار خراسان رضوی گفت: طی سفر اخیر رئیس جمهوری به خراسان رضوی 44 پروژه با 21 هزار و 510 میلیارد ریال اعتبار تصویب شد که باید ظرف سه سال اجرایی شوند.
وی افزود: بخش مهمی از اجرای این تفاهمنامه ها موکول به نتایج نشستهای حوزه سرمایه گذاری است. در این نشستها 111 طرح اقتصادی برای تامین منابع مالی مطرح شد که 59 هزار و 100 میلیارد ریال و نیز هزار و 425 میلیون یورو ارزش این پروژه ها بود.
رشیدیان ادامه داد: غیر از این سرمایه گذاری با بخش خصوصی سه تفاهمنامه دیگر هم منعقد و به عدد و رقم و موضوع تبدیل شد که دو تفاهمنامه آنها با بانکها بود.
وی گفت: در یک تفاهمنامه هشت طرح اقتصادی در حوزه های فولاد، معادن و نیروگاهها با بانک پارسیان و در یک تفاهمنامه دیگر 50 طرح اقتصادی در حوزه های شهری، انرژی، کاغذ، بیمارستان، ریل، فولاد و صنایع با بانک ملی منعقد شد که لازم است اجرای آنها نیز باید پیگیری شود زیرا اگر بعد از این مصوبات پیگیری صورت نگیرد مصوبات ناقص و ابتر خواهد ماند.
استاندار خراسان رضوی همچنین به نقض عهد آمریکا در برجام اشاره و بیان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور برای نگهبانی از فضای اقتصادی و کسب و کار تلاش حداکثری کرده اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری تاکید کردند اروپائیان باید برای اجرایی شدن بندهای برجام تضمینهای لازم را به ایران بدهند.
وی افزود: با توجه به این که دلار در تعاملات بین المللی محوریت دارد و ظرفیت اقتصادی دولت استکباری آمریکا موجب شده که حتی چند شرکت چینی به ورشکستگی کشانده شوند باید با تدبیر، عقلانیت و به دور از هیجانات و احساسات مقطعی این بحران را پشت سرگذاشت.
رئیس اتاق صنایع، معادن و بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: باید توجه داشت که موضوع بی اثر بودن تحریمها دور از واقعیت است و تحریمها کاغذ پاره نیست اما می توان با وحدت، عقلانیت و صداقت آن خنثی کرد.
غلامحسین شافعی افزود: انعکاس بین المللی خروج آمریکا از برجام به زیان دولت آمریکاست چون همه برجام را به نوعی آزمون راهکار تعامل و گفت و گو در دنیا می دانستند.
وی همچنین گفت: از بین بازرگانان خراسانی مراجعات زیادی دارم که بانکها ارز 42 هزار ریالی به آنها نمی دهند در حالی که در تهران ادعا این است که این ارز به هر میزان در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.