به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در حرم مطهر رضوی افزود: در برجام آمریکایی برای برداشتن تحریم ها مذاکره کردیم اما این امر محقق نشد.
وی بیان کرد: اکنون رئیس هیات مذاکره کننده آمریکا می گوید، روز مذاکره به ایران تضمینی ندادیم که این قرارداد را برهم نزنیم.
وی ادامه داد: امروز نیز رئیس اتحادیه اروپا می گوید ما برای برجام تضمین نمی دهیم پس دیگر چرا باید دم از برجام اروپایی بزنیم؟
آیت الله علم الهدی افزود: مسائل خود را نباید به برجام و به چیزی که تصمیم گیری آن در خارج است گره بزنیم.
وی گفت: روی کره زمین تنها کشوری هستیم که ادعا می کنیم برای ما هیچ کس جز خودمان تصمیم گیری نمی کند، وقتی این ادعا را داریم چرا مسائل خود و امور اقتصادی مان را به جریان خارجی گره بزنیم؟
امام جمعه مشهد افزود: نباید تمام جریانهای اقتصادی ما بنشینند و ببینند سرانجام برجام چه می شود؟ آمدن شرکتهای خارجی بدون هزینه نیست.
وی ادامه داد: شرکت توتال فرانسه هم اینک تمام اطلاعات نفتی و مخازن مشترک ما را به دست آورده و می تواند با همکاری با کشور خارجی سرمایه ما را به تاراج بدهد.
وی بیان کرد: ملت ایران ٤٠ سال تجربه مقاومت در مقابل تحریم ها را دارد و با شرایط تحریم پیشرفتهای مختلفی در عرصه های مختلف نظیر صنایع پیشرفته دفاعی را به دست آورده است.
آیت الله علم الهدی افزود: امروز نیز به حدی رسیده ایم که آمریکا از موشکهای دفاعی ما می ترسد، یک برجام آمریکایی را بدون شرط رهبری مبنی بر امضای رئیس جمهوری آمریکا در خصوص برداشتن تحریمها تجربه کردیم، پس دیگر سراغ برجام اروپایی بدون درنظرگرفتن توصیه های رهبری نرویم.
وی گفت: طبق تاکیدات رهبری نباید آدرس غلط به مردم داد، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران کشورهای قدرتمند دنیا را در خصوص فناوری هسته ای ما سر میز مذاکره کشاند و پیشرفتهای ما در این علم و غنی سازی ٢٠ درصدی آنها را بر سر میز مذاکره آورد.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: ملت ایران نسل مقاومت و استقامت در زمان هشت سال جنگ تحمیلی است پس چرا امروز در خط مقاومت دشمن خود را ببازیم و در مقابل ضربه خوردن اقتصاد و کاغذ بی ارزش ارز و دلار تسلیم دشمن شویم؟
آیت الله علم الهدی افزود: مقام معظم رهبری گفتند که در جریان برجام دو قطبی موافق و مخالف ایجاد نکنید که اطاعت می کنیم اما قدرتهای دنیا به دلیل اقتدار ما و پیشرفت های هسته ای با ما سر میز مذاکره نشستند.
وی تاکید کرد: این اقتدار را باید حفظ و در مقابل تحریم ها ایستادگی کنیم.
٧٥٠٥/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.