محمود کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه کشاورزان، روستاییان و عشایری که سنشان بیش از 70 سال است و 10 سال سابقه پرداخت بیمه دارند می توانند در این صندوق عضو شوند.
وی ادامه داد: همچنین با تفاهمنامه ای که با کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی منعقد شد هفت هزار و 300 مددجو از کمیته امداد و سه هزار و 500 زن سرپرست خانوار بهزیستی زیر پوشش بیمه ای و حمایتی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی قرار گرفتند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: از مرداد پارسال تاکنون سه هزار و 435 درخواست بازنشستگی پیش از موعد ثبت شده است. تا پایان پارسال با دو هزار و 500 مورد از این درخواستها موافقت شد و بقیه نیز حداکثر تا دو ماه آینده با توجه به دارا بودن شرایط مورد موافقت قرار می گیرند.
وی افزود: ماهانه حدود 500 نفر از اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی درخواست بازنشستگی پیش از موعد را با شرایط مقرر دارند. هر سال از سن بازنشستگی یک سال کم و بر سن پرداخت حق بیمه اضافه می شود به این معنا که سال آینده سن بازنشستگی 69 سال با پرداخت حق بیمه 11 سال و دو سال دیگر سن بازنشستگی 68 سال با پرداخت حق بیمه 12 سال خواهد بود.
کاظمی گفت: هم اکنون در سطح خراسان رضوی دو هزار و 500 خانوار مستمری بازنشستگی، چهار هزار خانوار مستمری فوتی و 500 خانوار مستمری از کارافتادگی دریافت می کنند.
یک میلیون و 733 هزار نفر از جمعیت شش میلیون و 434 هزار نفری خراسان رضوی ساکن روستاها هستند. بر اساس سرشماری 1395 نسبت به سرشماری سال 1390 رشد جمعیت شهری در خراسان رضوی 1.57 درصد و رشد جمعیت روستایی شش دهم درصد بوده است. جمعیت عشایر خراسان رضوی نیز 32 هزار نفر است.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.