محمود کاظمی روز چهارشنبه در نشست شورای توسعه راهبردی بیمه اجتماعی روستاییان سبزوار افزود: تعداد خانوارهای مشمول بیمه مزبور در این استان 515 هزار خانوار روستایی و عشایری است که بیشترین جمعیت مشمول کشور را شامل می شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال گذشته، خراسان رضوی با رشد سالیانه 6 دهم درصد بیشترین جمعیت روستایی کشور را دارد، اظهار کرد: چشم انداز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، افزایش جمعیت بیمه شده از 26 به 40 درصد است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: این صندوق در سه حوزه فوت، ازکارافتادگی و بازنشستگی در مجموع هفت هزار و 247 خانوار مستمری بگیر دارد.
کاظمی تصریح کرد: از این تعداد 2 هزار و 915 خانوار بازنشستگی پیش از موعد، سه هزار و 864 خانوار مستمری بگیر فوتی و 468 خانوار مستمری بگیر ازکارافتادگی هستند.
وی افزود: در شهرستان سبزوار نیز 9 هزار و 158 خانوار زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند که از این تعداد چهار هزار و 306 نفر در بخش مرکزی، 2 هزار و 865 نفر در بخش ششتمد و بقیه در بخش روداب بیمه شده اند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: 97 کارگزاری در سطح استان برای پوشش و ارائه خدمت به روستاییان و عشایر فعال هستند.
از جمعیت 306 هزار نفری شهرستان سبزوار حدود 20 درصد در روستاها زندگی می کنند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.