علی باخرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده شکایات مشتریان از نمایندگیهای خودرو مربوط به شرکتهای ایران خودرو، سایپا و کرمان موتور در خصوص عدم تحویل خودرو، معیوب بودن در زمان تحویل از جمله رنگ، نقایص ذاتی، فقدان کنترل در زمان تحویل و تامین نشدن قطعات مربوطه بود.
وی ادامه داد: به منظور رسیدگی به شکایات و از طرفی حمایت از تولیدات داخلی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، امسال کارگروه رفع موانع و مشکلات مشتریان نمایندگیهای خودرو در مشهد تشکیل شد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این کارگروه اهدافی از جمله الزام نمایندگیها به رعایت قوانین و دستورالعملها نسبت به ساماندهی شرایط موجود از جمله نحوه فروش به صورت اقساطی، پیش فروش(قطعی و عادی)، مشارکت در تولید، سفارش و همچنین ارائه خدمات پس از فروش را دنبال می کند.
وی افزود: کارگروه رفع موانع و مشکلات مشتریان نمایندگیهای خودرو با برگزاری نشستهای مستمر ضمن گرفتن تصمیمات اجرایی برای برخورد با نمایندگیهای غیرمجاز نسبت به رسیدگی به شکایات مشتریان به منظور شتاب بخشی به فرآیند رسیدگی و نیز حمایت از تولیدکنندگان داخلی اقدام می کند.
باخرد ادامه داد: نشستهای کارگروه با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت و عضویت نمایندگان همه شرکتهای تولیدکننده داخل و وارداتی رسمی خودرو برگزار می شود و در ابتدا همه شکایات دریافتی در این کارگروه مورد رسیدگی قرار می گیرند. در صورت به نتیجه رسیدن موضوع شکایت و احقاق حقوق مشتریان توسط نمایندگیها، موضوع به اتمام می رسد اما در غیر این صورت برخورد تعزیری با متخلف انجام می شود.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.